Handel

Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej

fot. materiały prasowe

 

Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.

Tym samym w spółce POLOmarket pozostają wyłącznie współzałożyciele nadal prowadzący i aktywnie rozwijający supermarkety pod logo POLOmarket z wspólnym celem i wizją rozwoju. Nowy stan prawny w istotnej mierze zmieni sposób funkcjonowania spółki oraz całej Grupy POLOmarket, a przede wszystkim umożliwi nowe perspektywy rozwoju. Spółkę w transakcji reprezentowała kancelaria prawna Clifford Chance.

W ciągu ostatnich czterech lat Grupa dokonała wielu zmian w obszarach asortymentu, marki własnej, wzmocniła kategorię artykułów świeżych oraz przeorganizowała salę sprzedaży. Dopracowanie konceptu i modelu biznesowego sukcesywnie przynosi wymierne efekty. Rok 2019 jest dla POLOmarketu rekordowym na przestrzeni ostatnich latach pod względem sprzedaży i rentowności, przy jednoczesnym zachowaniu niezmiennie wysokiej płynności.

POLOmarket zamierza przyspieszyć rozwój zwiększając liczbę otwarć nowych placówek. Sieć sukcesywnie remontuje również wszystkie swoje sklepy. W najbliższych tygodniach POLOmarket wobec nowych okoliczności prawno-organizacyjnych ogłosi nową, zrewidowaną strategię.

Grupa POLOmarket to polska sieć supermarketów, którą tworzą spółki detaliczne prowadzące sklepy. W skład Grupy POLOmarket wchodzi również spółka logistyczna. Firma powstała w 1997 roku i na początku posiadała 27 sklepów. Dziś jest to już ponad 280 placówek na terenie całej Polski i blisko 2,5 mld obrotu netto rocznie. 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?