Nowe Technologie

Startup Hype Me pozyskał ponad 1,2 mln złotych finansowania na etapie pre-seed

fot. materiały prasowe

 

Polska platforma Hype Me, która umożliwia fanom zamawianie spersonalizowanego wideo od swoich idoli, pozyskała w rundzie pre-seed 1,2 mln zł. Inwestycji przewodził fundusz Kogito Ventures. Startup przeznaczy środki na rozwój produktu i pozyskiwanie nowych talentów i użytkowników. 

Hype Me to nowa platforma, która łączy fanów z ich idolami. Jako pierwsza w Polsce umożliwia każdemu zamówienie w pełni spersonalizowanego wideo od znanej osobistości – np. aktora, muzyka, sportowca, dziennikarza, youtubera, czy influencera. Nagrane wideo jest unikalne i niepowtarzalne, stworzone i przeznaczone dla konkretnego użytkownika.

Aplikacja działa w formie marketplace, w modelu T2C (talent-to-customer). Znane osobowości oferują za jej pośrednictwem nagranie spersonalizowanego wideo, na wybraną okazję (mogą to być np. życzenia urodzinowe, zaproszenie na imprezę, gratulacje z okazji ślubu czy zakończenia szkoły), za które otrzymają wynagrodzenie od użytkowników. Gwiazdy wspierają też wybrane przez siebie fundacje i inne organizacje charytatywne, z którymi dzielą się częścią swoich przychodów.

Hype Me jest aplikacją mobilną dostępną na systemy iOS i Android, a płatności obsługiwane są w formie zakupów w aplikacji. Sama rezerwacja nagrania jest bezpłatna, użytkownik płaci dopiero w momencie, w którym jest ono gotowe do pobrania. Dzięki temu płatności są całkowicie bezpieczne, a użytkownik ma gwarancję otrzymania swojego wideo.

Założycielem i CEO Hype Me jest Mikołaj Czajkowski, który od początku roku 2017 pełnił funkcję prezesa spółki technologicznej Move Closer, rozwijając ją z kilkuosobowego butiku do ponad 30-osobowego software house. W początkowym okresie Move Closer stanowiło zaplecze technologiczne Hype Me. Doradcami spółki są m.in. Wojtek Sadowski i Konrad Kwiatkowski, współzałożyciele polskiego startupu Packhelp. 

Teraz Hype Me pozyskało 1,2 mln złotych w rundzie pre-seed, której przewodził fundusz Kogito Ventures, koinwestujący z Aniołami Biznesu w ramach programu PFR Biznest. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na dalszy rozwój produktu i działania marketingowe, które pomogą w pozyskiwaniu nowych talentów i użytkowników. 

– Cieszymy się, że możemy wesprzeć tak zdolny i dynamiczny zespół jak Hype Me. Jesteśmy pod wrażeniem, jak szybko udało im się zbudować produkt i jak sprawnie przekonali do niego środowisko influencerów. Wierzymy, że Polska jest bardzo dobrym rynkiem, aby eksperymentować w sektorze influencer marketingu, ze względu na jego bardzo wysoką dynamikę w porównaniu z większością rynków europejskich. Działalność Hype Me doskonale wpisuje się w trend tzw. passion economy, czyli poszerzanie kanałów, w których ludzie mogą zarabiać pieniądze, realizując swoje pasje – mówi Łukasz Obuchowicz, Partner w Kogito Ventures.

– Od samego początku obserwuję boom na Instagram i narodziny influencer marketingu w Polsce. Wiele gwiazd zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest budowa i dbałość o relacje z ich publicznością, ale to trudne zadanie. Hype Me jest rozwiązaniem, które pozwoli znanym osobom na bezpośredni kontakt z fanami, a fanom na otrzymanie miłej i osobistej wiadomości od idola lub na sprawienie niezapomnianego prezentu bliskim – mówi Mikołaj Czajkowski, założyciel i CEO Hype Me.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

25 najlepszych polskich startupów

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?