Marketing

3 kroki do skutecznej kreacji newslettera

 

Email marketing jest dla większości branż świetnym narzędziem do zwiększania przychodów i budowania świadomości marki wśród lojalnych i zaangażowanych odbiorców. Skuteczny newsletter to coś, co niejednokrotnie spędza marketerom sen z powiek. Jaki on właściwie jest? Jakie ma cechy i o czym należy pamiętać, aby newsletter był skuteczny? O tym dowiesz się z mojego artykułu.

Określ cel swojej kampanii

Przed stworzeniem newslettera przede wszystkim powinniśmy zadać sobie pytanie, co dzięki niemu chcemy osiągnąć. Określenie celu kampanii email marketingowej zdaje się być oczywistą rzeczą, niestety w natłoku działań na wielu płaszczyznach często jest spłycany. Email marketing ma sprzedawać i na tym koniec.

Tymczasem celem kampanii email marketingowej może być: 

- sprzedaż;

- edukacja;

- budowanie relacji;

informacja.

Jak możesz się domyślać, łącznie tych wszystkich celów w jednej kreacji znacznie obniża jego skuteczność. W efekcie prowadzi do szybkiego rozproszenia odbiorcy, który nie wie, czego się od niego oczekuje i szybko rezygnuje z dalszego przeglądania oraz przejścia na stronę. Wybranie i konsekwentne realizowanie celu jest wobec tego szalenie ważne.

Przyciągnij uwagę odbiorcy

Tworząc newsletter warto posłużyć się modelem AIDA: przyciągnięcie uwagi →  zainteresowanie → pożądanie → akcja.

Przyciągnięcie uwagi często ma ogromne znaczenie, dlatego w wielu newsletterach możemy spotkać duże i atrakcyjne grafiki. Odbiorca z pewnością zatrzyma się na nich na dłużej.

Na kolejnym etapie kluczowe jest przedstawienie szczegółów oferty oraz informacji o ścieżce transakcji czy możliwości sprawnego kontaktu. Podjęcie akcji z kolei sprowadza się do umieszczenia w kreacji maila przycisku call to action. 

Projektując przyciski CTA, opieraj się na zasadzie “3W”. Przycisk powinien być widoczny (inny kolor niż kolor tła), wypukły oraz wyraźny. Umieszczony na nim tekst ma jasno wskazywać, co odbiorca powinien zrobić (np. Przejdź do lekcji). Co więcej nie bój się powtórzyć CTA w kilku miejscach. Jeśli newsletter jest rozbudowany i podzielony na kilka sekcji, warto zwiększyć szansę kliknięcia w przycisk poprzez umieszczenie go w każdej z nich.

Przykład maila spełniającego model AIDA:

Przejrzystość

Pracując nad newsletterem zadawaj pytań odnośnie jego kreacji. Czy każdy jej element jest niezbędny dla jasności komunikacji? Czy bez niego odbiorca zrozumie, co chcesz mu przekazać? Jeśli uznasz, że nie jest potrzebny, po prostu go wyrzuć. Kreacja musi być skuteczna, dlatego upiększenie jej kosztem przejrzystości jest zwyczajnie niepotrzebne. W końcu kluczowe jest to, czy osiągniemy zamierzony efekt, a nie czy odbiorca zachwyci się nad perfekcyjnie dobranymi grafikami.

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?