Wydarzenia

Oto zwycięzcy 20. edycji Effie Awards 2019  

19 brązowych, 31 srebrnych, 6 złotych statuetek oraz Grand Prix konkursu 2019. Nagrody zostały przyznane przez jury pod przewodnictwem Katarzyny Kieli, prezes i dyrektor zarządzającej Discovery EMEA, 28 października w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. 

Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej  kolejności zależy od jakości insightu konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja, historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat. Kluczem jest kreacja i kontent, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem – powiedziała podczas rozstrzygnięcia konkursu Effie 2019 Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

Złote statuetki Effie Awards otrzymali:  

 Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów

– Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide 

Warszawa, MediaCom Warszawa

 Chce się Ż – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST 

 Odkrywaj więcej Amundsen Vodka – Stock Polska, The Digitals

 Mistrzowie Tiger – Maspex; Brasil i Starcom 

 Kawa na każdym rogu – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp

 9 milionów powodów Corega – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, LULU PRODUCTION

Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania Chce się Ż –  Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019, otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej: Starcom. 

Z okazji jubileuszu powstał również ranking TOP 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR – Effie Poland. Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec, a tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB oraz Paweł Gala dla agencji Wavemaker.

W 20. gali konkursu w Polsce wzięła udział Traci Alford, prezes i dyrektor generalny Effie Worldwide. – Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford.         

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?