Nowe Technologie

Flairs.ai wypuszcza na rynek nową odsłonę technologii w oparciu o sztuczną inteligencję

 

Slack, Bitbucket, Github, Jira, Confluence? To tylko niektóre z narzędzi, z których na co dzień korzysta branża IT. Czy to, o czym deweloperzy rozmawiają w czasie pracy nad projektem, może przyczynić się do wzrostu kompetencji poszczególnych członków zespołu, a w dłuższej perspektywie - samej organizacji? Flairs.ai to oparta na sztucznej inteligencji technologia, która agreguje wiedzę z firmowych narzędzi w celu przyspieszenia procesu budowania konkretnych umiejętności w organizacji. W nowym wydaniu jest już dostępna na rynku.

Według badań , w ciągu kolejnych kilku lat, tradycyjna komunikacja wewnątrz firm, jak np. bezpośrednie spotkania, czy rozmowy telefoniczne zostanie znacznie ograniczona. Wzrośnie natomiast znaczenie platform do współpracy on-line, np. Slacka oraz mediów społecznościowych, które do pełnej funkcjonalności i dopasowania do potrzeb użytkowników, będą potrzebowały uzupełniania o dodatkowe aplikacje i narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję. Jednym z takich narzędzi jest Flairs.ai.

- Jak to zazwyczaj bywa przy innowacjach, pomysły na najciekawsze i najbardziej wartościowe projekty biorą się z bieżących potrzeb. Nie inaczej było z Flairs.ai, technologią, której brakowało nam w naszej codziennej pracy w software house. Od pomysłu do realizacji minęło kilka miesięcy, w między czasie zainwestował w nas Dawid Urban, a w lipcu finalnie zdecydowaliśmy się na launch produktu. Otrzymaliśmy sporo feedbacku, doceniliśmy słowa uznania, ale i wskazówki dotyczące podstawowych funkcji czy usprawnień. Efekt to obecne narzędzie, czyli Flairs.ai w nowej odsłonie  - komentuje Zbyszek Czarnecki, pomysłodawca Flairs.ai, CEO Apptension.

Jak działa Flairs.ai?

Flairs.ai analizuje interakcje w danych technologiach: w kodzie, komentarzach, czy też rozmowach na publicznych kanałach i na ich bazie, automatycznie tworzy zawierający insighty dashboard – czyli zestawienie najważniejszych informacji. W ten sposób Flairs.ai wspiera pracę członków zespołu i managera. 

- Flairs.ai skierowane jest do rynku IT, który do komunikacji wykorzystuje narzędzia online (np. Slacka, Bitbucket, Github, Jira, Confluence i innych); jest nauczony technologii i języków, jakimi posługuje się nasza branża. Przykładowo – w software house, w którym programiści korzystają ze Slacka, Flairs.ai może stanowić ciekawe źródło wiedzy o technologiach oraz zaangażowaniu w nich poszczególnych członków zespołu. To realna wartość dla pozostałych osób w organizacji, które zyskują szybki dostęp do informacji rozproszonych dzisiaj po całej firmie - dodaje Czarnecki. 

Flairs.ai pozwala developerom dowiedzieć się w jakich technologiach pracuje dana organizacja, jej liderzy. Wg raportu StackOverflow z tego roku, to właśnie języki programowania, frameworki i technologie, z którymi będzie pracował dany specjalista są najważniejszymi aspektami, branymi pod uwagę w miejscu pracy. Czynniki te wskazało ponad 54 proc. respondentów. 

- To technologie i ich rozwój sprawia, że programiści chcą pracować w tej firmie, a nie innej. Flairs.ai daje im tę wiedzę, zawsze aktualną, pozyskaną na bazie tego, co się rzeczywiście dzieje, a nie co jest deklarowane – tłumaczy Michał Gutkowski, Creative Director, Apptension.

 Flairs.ai daje programistom realne wskazówki jak rozwijać swoje kompetencje (np. poprzez angażowanie się w tematy/projekty, przy których pracują najlepsi specjaliści w firmie).

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?