Nowe Technologie

Google: polskie firmy nie korzystają z dostępnych narzędzi do rozwoju biznesu

fot. Adobe Stock

Pozyskiwanie nowych klientów to największe wyzwanie dla polskich MŚP - wynika z najnowszego badania Google.

W badaniu przeprowadzonym przez Kantar na zlecenie Google, mali i średni przedsiębiorcy z Polski wskazali napędzenie wzrostu jako główny priorytet.  Badanie, którego celem było zrozumienie najważniejszych obaw polskich małych i średnich przedsiębiorców oraz ich sposoby reklamowania swojej marki, produktów lub usług wykazało też, że oczekują oni dostępu do łatwych w użyciu, szybkich narzędzi umożliwiających reklamę.

56% małych i średnich przedsiębiorców zidentyfikowało zdobywanie nowych klientów jako główne wyzwanie w najbliższym roku. Ze względu na to, że rozwój i wzrost biznesu jest najważniejszym celem dla 49% respondentów, a pozostanie stabilnym i niezawodnym biznesem wskazało 42%, można wnioskować, że MŚP potrzebują prostych sposobów napędzania wzrostu przy stosunkowo niskich kosztach.

Małe i średnie firmy obecnie często nie wykorzystują narzędzi, które mogą im pomóc w osiągnięciu wyżej wymienionych celów. Uzasadniają to trudnościami i nakładami czasowymi związanymi z reklamą i zarządzaniem obecnością marki w Internecie, podczas gdy oba sposoby są kluczowe dla pozyskania nowych klientów. Warto jednak zauważyć, że przedsiębiorcom nie można zarzucić braku oddania w tej kwestii: 18% spędza ponad cztery godziny tygodniowo na zarządzaniu reklamami, a jedna trzecia (33%) poświęca na tę aktywność ponad dwie godziny w tygodniu. To znacząca inwestycja czasowa dla wielu właścicieli firm, którzy zmagają się z organizacją dnia pracy i dla których głównym priorytetem jest codzienne prowadzenie biznesu. 

Klienci szukają niezbędnych im produktów na bieżąco, w biegu, przy użyciu smartfonów.  Wyszukiwania mobilne z użyciem hasła obok mnie wzrosło w Polsce o 325% w przeciągu ostatnich dwóch lat, a trzech na czterech Polaków wyszukuje produkt w Internecie przed zakupem, niezależnie od tego czy zamierza to zrobić online czy offline. Dlatego małe i średnie firmy, odpowiadając na potrzeby konsumenta, powinny być łatwo dostępne online. Tymczasem 37,5% polskich małych i średnich firm nie posiada nawet strony www.  

Niemniej, właściciele MŚP mają duże ambicje w zakresie reklamy cyfrowej. 83% uważa, że celem ich reklamy w internecie było pozyskanie nowych klientów, a 61% z nich zasugerowało, że było to zwiększenie rozpoznawalności ich marki. Co drugi pytany uznał, że zależy mu na zwiększeniu liczby telefonów do firmy. 73% respondentów zapytanych o to, jaki powinien być produkt reklamowy odpowiada bez wahania: łatwy w użyciu. Drugie miejsce zajmuje wskazanie elastyczny (71%), a ponad połowa (56%) przedsiębiorców poszukuje produktów wykorzystujących  inteligentne technologie. Oczywiste jest, że reklama musi być bardziej dostępna, łatwa w użyciu i szybka w zarządzaniu, jeśli MŚP mają potencjalnie czerpać z niej zyski, a tym bardziej gdy starają się powiększyć lub utrzymywać obecne wyniki biznesowe.

Kim Spalding, Global Product Director for small business ads at Google: Właściciele małych firm często pełnią jednocześnie kilka ról w swoich biznesach i najczęściej brakuje im czasu. Lecz nawet najbardziej zajęty przedsiębiorca wie, że reklama online jest niezbędna do zdobycia nowych klientów i dalszego rozwoju.  Wykorzystując technologię uczenia maszynowego i automatyzację, Google Ads oferuje tzw. inteligentne kampanie produktowe. To pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom, które nie specjalizują się na co dzień w marketingu cyfrowym: w szybkim tworzeniu reklam i docieraniu do nowych klientów, ale chcą czerpać z niego korzyści.

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?