Nowe Technologie

Nielsen uruchomił w Warszawie Innovation Lab

fot. Adobe Stock

 

W ramach projektu firma będzie współpracować z podmiotami zaangażowanymi w promocję i wsparcie sceny start-upów oferujących rozwiązania w obszarze FMCG, big data, data science i zaawansowanej analityki. Nielsen Innovation Lab obejmuje swym zasięgiem Europę Zachodnią i zarządzany będzie z warszawskiego biura firmy. 

Decyzja Nielsena o uruchomieniu projektu i o tym, że jego koordynacja odbywać się będzie z Warszawy, jest nieprzypadkowa. Od 2016 roku w stolicy działa największe Centrum Operacyjne Nielsena, które odpowiada za produkcję i analitykę danych, które są eksportowane do wielu państw europejskich, w których firma prowadzi swoją działalność. W Centrum pracuje ponad 700 specjalistów od zarządzania wielkimi zbiorami danych, korzystających na co dzień z zaawansowanych rozwiązań wspierających analitykę. Dodatkowo, Polska należy do tych krajów, w których promocja współpracy korporacji ze startu-upami jest jednym z priorytetów administracji publicznej. Realizując projekt Innovation Lab, Nielsen nawiązał już współpracę z PARP w ramach projektu Scale-Up.

- Dla Nielsena ciągłe poszukiwanie innowacji technologicznych oraz promocja innowacyjnego sposobu myślenia i działania jest naturalnym procesem. Rynek handlu detalicznego rozwija się w zawrotnym tempie - zawsze staramy się być w centrum tych zmian - mówi Jagoda Zabłocka, szefowa Nielsen Innovation Lab.

- Mamy wiele do zaoferowania start-upom działającym w Polsce i w Europie: od uproszczonych procedur implementacji wypracowanych wspólnie rozwiązań po ogromny zasięg, jaki mamy dzięki skali naszych operacji w Europie - dodaje.

Pierwszy etap funkcjonowania Nielsen Innovation Lab rozpoczął się od nawiązania współpracy z akceleratorem FundingBox, który realizuje autorski, zaawansowany program akceleracyjny IMPACT_Poland. Właśnie rozpoczął się nowy nabór, którego partnerem jest Nielsen. Nabór potrwa do 14 listopada i jest otwarty dla wszystkich zespołów posiadających przynajmniej prototyp produktu lub usługi i które w trakcie trwania programu - we współpracy z partnerem - są w stanie dokonać jego implementacji.

- Udział w IMPACT_Poland to dla startupów wyjątkowa okazja, aby w ramach sprawdzonej metodyki nawiązać współpracę z dużymi przedsiębiorstwami - mówi Tomasz Mazuryk, partner w FundingBox Accelerator.

- Bardzo cieszymy się że do grona partnerów programu dołączył Nielsen, otwiera to nam możliwość wspólnego wspierania niezwykle obiecujących zespołów zajmujących się takimi zagadnieniami jak big data, machine learning czy UI/UX. Zapraszamy najlepszych! - dodaje.

Nielsen w Polsce zatrudnia ponad 1700 osób, co sprawia, że jest to największe biuro firmy w Europie.

FundingBox Accelerator to wiodąca w Europie spółka specjalizująca się we wsparciu dla małych i średnich firm. Prowadzone przez FundingBox programy akceleracji i finansowania kaskadowego zbudowały społeczność ponad 22.000 przedsiębiorców z całej Europy. Ponadto, firma oferuje narzędzia do zarządzania naborami innowacyjnych pomysłów, wspomagając procesy pozyskiwania finansowania ze środków publicznych. 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?