Wydarzenia

Warszawskie startupy wystartowały w biznesowy kosmos

 

30 startupów wzięło udział w kończącym się, finansowanym przez miasto stołeczne Warszawa programie akceleracyjnym WARSAW booster’19. Każda ze spółek zaproponowała rozwiązania dedykowane potrzebom stolicy lub partnerów korporacyjnych.

Booster to w branży kosmicznej określenie rakiet, których zadaniem jest rozpędzanie i wynoszenie pojazdów w przestrzeń kosmiczną. Podobną rolę wobec młodych spółek technologicznych pełni warszawski program akceleracyjny WARSAW booster’19.

Zadaniem programu jest ułatwienie perspektywicznym startupom przyspieszenia rozwoju i rozpoczęcia współpracy z partnerami, wśród których można wymienić takie podmioty jak Budimex, Ciech, Orange, Santander Consumer Bank czy należący do grupy kapitałowej RBS bank NatWest. Dodatkowo, wyzwania związane z koncepcją smart city i miasta przyjaznego mieszkańcom przedstawiły również władze Warszawy.

Przyspieszenie do sukcesu

- WARSAW booster’19 to jedna z inicjatyw, które realizujemy w ramach strategii rozwoju miasta Warszawa – mówi zastępca prezydenta stolicy Michał Olszewski.

– Unikalną wartością tego programu było włączenie się w prace przedstawicieli różnych biur miejskich, dzięki czemu startupy zdobyły informacje o potrzebach i wyzwaniach stolicy - dodał.

- Celem naszego programu było wsparcie uczestników w przygotowaniu atrakcyjnej propozycji biznesowej, dedykowanej poszczególnym partnerom. Każdy ze startupów otrzymał dostęp do wiedzy dotyczącej potrzeb rynkowych – co istotne, wiele z nich dobrze wykorzystało tą szansę – mówi Tomasz Kowalczyk, reprezentujący butik doradczy Rebels Valley, wspierający zarządzanie programem.

– Nie da się ukryć, że nie udałoby nam się tego osiągnąć bez aktywnego zaangażowania naszych partnerów, którzy wykazali wielką wolę współpracy i bardzo przyjazne startupom podejście - powiedział.

Jak dodaje, jednym z założeń obecnej edycji WARSAW booster było wsparcie startupów w zakresie sprzedaży i polityki rozwoju. Udział w programie nie był związany z grantami czy dotacją, jednak jego wartość merytoryczna przyciągnęła liczne zgłoszenia. Dla startupów coraz bardziej istotne jest bowiem dotarcie do klientów i budowa realnego biznesu.

Budowanie historii sukcesu

- Uczestnictwo w programie WARSAW booster’19 pozwoliło nam nawiązać kontakt m.in. z Legią Warszawa, gdzie rozpoczęliśmy rozmowy na temat potencjalnej współpracy. Do tego wspólnie z Biurem Edukacji m.st. Warszawa analizujemy możliwość wykorzystania naszej technologii w przestrzeni miejskiej – mówi Konrad Kostrzewa z Veturai, jednej z sześciu najwyżej ocenionych przez ekspertów rynkowych spółek w programie.

Na podobną wartość biznesową wskazuje Piotr Nizio ze startupu Parkcash, kolejnego laureata programu. 

- Bardzo cieszymy się z nagrody przyznanej przez biznesowe jury, ale przede wszystkim zależy nam na tworzeniu nowych relacji biznesowych. Toczymy obecnie rozmowy władzami Warszawy, ale także z Orange, Budimexem czy Legią Warszawa. – mówi prezes ParkCash.

- Podobne rozmowy z miastem i innymi partnerami korporacyjnymi prowadzą pozostali uczestnicy WARSAW booster’19. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże w budowaniu kolejnych historii sukcesu warszawskiego ekosystemu startupowego – podsumowuje Tomasz Kowalczyk.

Podczas trwania projektu spółki otrzymały wsparcie grona doświadczonych managerów, wspierających je zarówno w zakresie biznesowym, jak również komunikacyjnym. Efekty tej współpracy zaprezentowany podczas dwóch otwartych wydarzeń, podczas których każdy ze startupów ze sceny miał szansę pokazać swoją unikalną wartość zaproszonym gościom. Dodatkowo, sześciu najwyżej ocenionych uczestników miało możliwość zaprezentowania się klientom i inwestorom podczas odbywającej się w Warszawie międzynarodowej konferencji Wolves Summit. Co więcej, spółki te otrzymają od miasta wsparcie w organizacji biznesowych wizyt studyjnych za granicą. 

Nagrodę specjalną programu przyznano dla zwycięzcy otwartego głosowania internetowego People Choice – działającemu na rynku inteligentnych miast startupowi Smart Factor. Poza dofinansowaniem misji biznesowej spółka otrzymała również voucher na usługi doradcze świadczone wspólnie przez partnerów merytorycznych projektu - Rebels Valley oraz jedną z największych kancelarii prawnych w Polsce, DZP.

Warsaw booster’19 finansowany jest ze środków m.st. Warszawy. Projekt realizowany jest przez Fundację Seriatim a wspierają go eksperci m.in. z butiku doradczego Rebels Valley, kancelarii prawnej DZP czy firmy konsultingowej Crido. 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?