Nowe Technologie

Powstał Facebook dla budynków. Nowa aplikacja dla biur

fot. materiały prasowe

Czeska firma Spaceflow stworzyła aplikację, która cyfryzuje życie w budynkach ułatwiając komunikację pomiędzy zarządcami budynków, najemcami i pracownikami biur. Rozwiązanie może pełnić rolę “Facebooka" dla rynku nieruchomości. Spaceflow funkcjonuje już m.in. w Czechach, Austrii, Niemczech, UK, na Węgrzech i Słowacji. Ma również wdrożenia w rejonie CEE, w krajach skandynawskich (Dania, Szwecja), a także w miastach: w Nowym Jorku i Los Angeles. 

W tym momencie Spaceflow działa na łącznej powierzchni około ok. 2.8 mln mkw. biur oraz przestrzeni mixed use. Klienci Spaceflow to między innymi White Star, CPI Property Group, CA Immo, Karimpol, JLL, Savills, S+B Gruppe. W październiku 2019 r. firma wdrożyła aplikację w budynku The ICON Allianz w Wiedniu. 

Spaceflow wchodzi na nowe rynki, w tym m.in. do Polski, a pieczę nad rozwojem startupu w Polsce i rejonie CEE przejęła we wrześniu br. Martina Tararuj (przez wiele lat związana z branżą nieruchomości oraz obszarów technologicznych; mentor m.in StartUp Academy w Warszawie oraz KTP ScaleUp przy Krakowskim Parku Technologicznym).

W Warszawie pierwsze wdrożenie zaplanowane jest m.in. w budynku Proximo przy Rondzie Daszyńskiego. Z racji dużego zainteresowania od strony asset managerów technologią zorientowaną na człowieka Spaceflow prowadzi już intensywne rozmowy z dużymi deweloperami między innymi w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście. 

Narzędzie ma wiele funkcji. Najważniejszą z nich jest ułatwienie komunikacji i wykorzystanie potencjału ludzi skupionych w lokalnej społeczności. Aplikacja zawiera m.in. informacje dotyczące usług, serwisów działających w obrębie budynku oraz jego okolicy. Dzięki niej użytkownicy budynku lub kompleksu mają np. dostęp do bazy usług, rabatów oraz eventów, a także innych typowo lifestylowych wydarzeń np. zajęć fitness, jogi. 

W aplikacji funkcjonuje również „tablica” ogłoszeń dla pracowników, np. typu carpooling, wynajem parkingu itp. Jej użytkownicy mogą również mieć dostęp do menu restauracji i kafejek w obrębie budynku, robić rezerwacje, a w przyszłości także płacić za usługi. Firmy, które chcą zaistnieć wraz ze swoją ofertą.  Usługodawcy nie ponoszą za to żadnych dodatkowych kosztów, w zamian muszą tylko zaproponować zniżkę dla użytkowników biurowca lub danej przestrzeni. 

Aplikacja oferuje również osobne funkcje dla zarządców nieruchomości i najemców. W ramach panelu administratora zarządca może kreować grupy odbiorców i komunikować się z nimi bezpośrednio. Może m.in. przekazywać informacje o remontach i usterkach. A także np. rezerwować sale i prowadzić spersonalizowaną komunikację na życzenie klientów. Aplikacja również jest gotowa na integrację z systemami automatyzacji np. wchodzenie do budynku, obsługa bramek, wind, drzwi wejściowych itp. Każda integracja jest personalizowana oraz przygotowywana na potrzeby budynku. 

Spaceflow umożliwia także zrzeszanie i integrację lokalnej społeczności ułatwiając komunikację jej członków (w obrębie kompleksu np. kilku biurowców) Dzięki aplikacji można tworzyć m.in. własne wydarzenia i wymieniać się informacjami. Jej wdrożenie zajmuje od kilku do kilkunastu dni i nie jest skomplikowane.

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?