Liderzy

Polski lek na kaca?

Co wyniknie z połączenia japońskiej technologii i polskiej pomysłowości? Wszystko wskazuje na to, że będzie preparat do walki z kacem. Firma Nomi Biotech Corporation z błogosławieństwem (i dofinansowaniem) NCBR szykuje się na podbój rynku.

Od lipca br. w Polsce jest już dostępny preparat alcorythm. Nie jest to (na razie) środek, który można kupić w każdej aptece czy sklepie, ale jego twórcy – Marcin Jaskuła, Michał Żukowski, dr Jakub Urbański i dr Kohei Yagi – mają bardzo ambitne plany. – Obecnie finalizujemy umowy dystrybucyjne w kilku krajach UE, w Rosji oraz na Tajwanie. Na Tajwanie wkrótce ruszy produkcja preparatu alcorythm do dystrybucji na rynki azjatyckie – zapowiada Marcin Jaskuła, prezes Nomi Biotech.

Błyskawiczne początki

W jaki sposób polsko-japońskie partnerstwo zaowocowało powstaniem środka (bo jeszcze oficjalnie nie leku) na kaca? Jak opowiada Marcin Jaskuła samo Nomi Biotech powstało w marcu 2018 r. – Na Tajwan, gdzie pracowałem, w odwiedziny do naszego wspólnego znajomego przyleciał Michał Żukowski, były dyrektor działu prawnego Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, ekspert w zakresie komercjalizacji innowacji. Szybko znaleźliśmy wspólny język. Dwa tygodnie później byłem już w samolocie do Warszawy, gdzie powołaliśmy do życia spółkę – tłumaczy.

Sama koncepcja produktu powstała o wiele wcześniej. Stoi za nią Japończyk, dr Kohei Yagi, mieszkający w Polsce naukowiec. W Japonii pracował nad tzw. nutraceutykami, czyli specjalnymi preparatami będącymi połączeniem produktów spożywczych ze środkami farmaceutycznymi. To bardzo duży rynek, szczególnie dla preparatów wspomagających organizm w funkcjonowaniu „dzień po”. – Z uwagi na symultanicznie prowadzone przez nas analizy trendów europejskiego modelu spożywania alkoholu uznaliśmy, że będzie to potencjalnie najszybciej rosnąca kategoria preparatów nutraceutycznych na starym kontynencie – deklaruje Marcin Jaskuła.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?