Nowe Technologie

Home.pl debiutuje za granicą

fot. Mateusz Atroszko, home.pl

Największy w Polsce dostawca usług internetowych rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne. Na miejsce swojego debiutu home.pl wybrał Rumunię. W planach rozwoju są już kolejne kraje.

Polski home.pl, jako członek globalnej grupy United Internet, odpowiada za wprowadzenie internetowego biznesu na nowe rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Robi to, wykorzystując markę IONOS. Tym sposobem pierwsi rumuńscy klienci korzystają już z produktów i usług IONOS, wśród których znajdują się m.in. domeny, hostingi i aplikacje biznesowe, podobnie jak w Polsce.

– Realizację projektu ekspansji zagranicznej rozpoczęliśmy kilka lat temu – mówi Marcin Kuśmierz, CEO home.pl. – Na miejsce naszego zagranicznego debiutu wybraliśmy Rumunię, co było następstwem analizy potencjału rynku małych i średnich firm w zakresie informatyzacji i wykorzystania nowoczesnych technologii internetowych. Wystartowaliśmy z najszerszą ofertą usług w chmurze skierowaną do przedsiębiorców z sektora MŚP – m.in. z rozwiązaniami firm Google i Microsoft, ale też z hostingiem i domenami, które są podstawą naszej działalności.

– Sprzedaż naszych usług ruszyła praktycznie z dnia na dzień, co pokazuje, że stworzyliśmy atrakcyjną ofertę dla lokalnych firm – dodaje Marcin Kuśmierz. – W kolejnych miesiącach będziemy dodawać nowe produkty dedykowane małym i średnim firmom.

Rumunia to dopiero początek. Jeszcze w 2019 roku home.pl wkroczy na kolejny zagraniczny rynek. Do końca roku 2025 marka obecna będzie w 15 krajach. 

Całość oferty skierowanej do rynku rumuńskiego dostępna jest w serwisie ionos.ro.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?