Zarządzanie

Diners Club: Polskie MŚP w dobrej kondycji, skupią się na pozyskiwaniu klientów

EAST NEWS

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w większości oceniają swoją kondycję jako dobrą lub neutralną. Dla większości z nich najważniejszym wyzwaniem jest pozyskiwanie nowych klientów, wynika z badania przeprowadzonego przez Diners Club Polska.

49 proc. badanych przedsiębiorstw ocenia swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą, podczas gdy neutralne oceny stanowią 37 proc. wszystkich wskazań. Jak zaznaczono, jedynie 9 proc. przedsiębiorców uważa, że sytuacja ich firm jest zła lub bardzo zła.

W ujęciu branżowym jako dobrą lub bardzo dobrą ocenia swoją kondycję 57 proc. firm usługowych, 41 proc. przemysłowych i 38 proc. handlowych.

Połowa firm uważa, że w ciągu najbliższego roku ich sytuacja nie zmieni się, jedna trzecia firm spodziewa się poprawy, a 9% przedsiębiorców obawia się, że ich sytuacja w ciągu roku pogorszy się, wynika także z badania.

Największym wyzwaniem dla działających w Polsce firm sektora MŚP jest poszerzanie rynku poprzez zdobywanie nowych klientów (61 proc). Wysiłek skierowany na rzecz utrzymania obecnych klientów deklaruje niespełna jedna czwarta firm (23 proc.). Co ciekawe, tylko 9 proc. przedsiębiorstw planuje ograniczanie kosztów.

Badanie przeprowadzono wśród 500 przedsiębiorstw z sektora MŚP z całej Polski.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty