Nowe Technologie

Mobilna Europa robi się zielona

Mocne wsparcie dla rozwoju elektromobilności – to wyróżnia kraje Zachodu. Polska na tym tle nadal wypada słabo. Jesteśmy za to zagłębiem producentów baterii.

Od 2025 r. w Norwegii nie będzie można kupić samochodu spalinowego. W Irlandii stanie się to pięć lat później. Tak skrajne rozwiązania przygotowuje niewiele państw, znacznie częściej jest to po prostu system zachęt do zakupu pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Prymusami w tej dziedzinie są m.in.: Francja, Irlandia, Wielka Brytania czy Szwecja. Także biedniejsze kraje Europy Środkowej wdrażają interesujące systemy wsparcia. Działają one w Rumunii czy na Słowenii.

Na ulgę podatkową mogą liczyć kupujący „zielone” pojazdy na Węgrzech, Słowacji czy w Bułgarii. A w Polsce? Cały czas nie mamy rozporządzenia dotyczącego dopłat do aut elektrycznych. Z projektu wynika, że nie obejmie on aut w leasingu, a to dziś 80 proc. sprzedaży samochodów. Polska jest za to małym zagłębiem producentów baterii. Działa tu LG Chem, a wkrótce też Daimler i Northvolt.                   

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty