Liderzy

Pieniądz na tafli szkła

fot. materiały prasowe

Jakub Kapuścik, Arkadiusz Adamek, Jakub Rawicki i Marcin Motyka ujrzeli w lustrach nie tylko swoje odbicia, ale także dobry pomysł na biznes. Dziś założona przez nich firma produkująca interaktywne lustra może pochwalić się przychodami na poziomie kilku milionów złotych.

Według badania przeprowadzonego przez QVC Beuty (2010 r.), kobiety zamieszkujące Wielką Brytanię spędzają średnio pięć dni w ciągu roku na przeglądaniu się w lustrze. Choć brakuje danych dotyczących ilości czasu spędzanego przed lustrem przez Polki i Polaków, własne doświadczenie uczy, że kilka zerknięć na lustro w ciągu dnia to norma. Skorzystali z tego twórcy firmy 

Abyss Glass. Skoro lustra naturalnie przyciągają wzrok, czemu by nie uczynić ich nośnikami różnych informacji? Na przykład wyświetlić na nich wizualizację makijażu wykonanego przy użyciu produktów, które właśnie zamierza się kupić w drogerii lub pokazać, jak wyglądałoby się w bluzce innego koloru – bez wychodzenia ze sklepowej przebieralni. 

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – interaktywne lustra Abyss Glass można spotkać w tak znanych sieciach sklepów jak Nike czy Adidas i w tak odległych rejonach świata jak Australia, USA czy Rosja. Jak czwórka kolegów z czasów gimnazjalnych (założycieli Abyss Glass) doszła do takiego sukcesu? – Od początku wiedzieliśmy, że pomysł stworzenia interaktywnych luster ma bardzo duży potencjał. Kluczowe okazało się jednak to, że w ten potencjał szybko uwierzyli także inwestorzy i kontrahenci z branży budowlanej – mówi Arkadiusz Adamek, współzałożyciel i dyrektor marketingowy firmy Abyss Glass.

Siła pomysłu

To co można z pewnością powiedzieć o Abyss Glass to to, że w ich biznesie od początku nic nie szło po kolei. Myśląc zdroworozsądkowo, wiele wskazywało na to, że marzenie o założeniu firmy produkującej interaktywne lustra nigdy się nie ziści. Kiedy podczas jednej z rozmów padł pomysł, aby połączyć idee ekranu z lustrem, Jakub Kapuścik, Arkadiusz Adamek, Jakub Rawicki i Marcin Motyka mieli lekko powyżej dwudziestki i zero doświadczenia biznesowego. Co więcej, szybko okazało się, że taki produkt już istnieje. Wymyślił go holenderski wynalazca i miłośnik gadżetów Michael Teeuw. Wykonał on lustro na swój domowy użytek i wyświetlał na nim takie informacje jak godzina czy prognoza pogody. Twórcy Abyss Glass poszli więc w nieco inną stronę. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty