Marketing

Czy warto inwestować w email marketing?

fot. Adobe Stock

 

W dobie licznych kanałów komunikacji w Internecie na pewno nie raz zastanawiałeś/aś się, który z nich przyniesie Ci pożądany efekt w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu relacji z odbiorcami. Wydawać by się mogło, że to social media i coraz to nowsze aplikacje łączące ludzi są najlepszym miejscem na Twoją reklamę. Niekoniecznie! 

Dlaczego warto zainwestować czas i pieniądze akurat w narzędzia email marketingowe? 

Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2018 roku przez firmę Compass wśród różnych branż, to właśnie email marketing może poszczycić się największą konwersją (źródło: 2018 Ecommerce Benchmark). Ponadto kanał ten daje duże możliwości w sprzedaży bardzo różnych produktów - od artykułów spożywczych po elektronikę, usługi online czy nawet maszyn rolniczych

Co wyróżnia tę formę komunikacji na tle innych?

Obecnie konsumenci są codziennie bombardowani niezliczoną liczbą reklam, czy to na Facebooku, czy to na stronach internetowych. Często reklamy te same w sobie ich nie interesują. W dodatku, jak wynika z raportu OnAudience, w Polsce ponad 46 proc. użytkowników internetu ma włączonego AdBlocka (źródło). W takim wypadku z pomocą przychodzą skrzynki odbiorcze. Są to prywatne miejsca, gdzie internauci sami decydują, jakie materiały promocyjne chcą otrzymywać i od kogo. Dzięki temu możesz dotrzeć do grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą i w krótkim czasie sprawić, że staną się lojalnymi i wartościowymi klientami, którzy zostaną z Tobą na dłużej. 

No dobra, ale ktoś mógłby powiedzieć, że przygotowanie kampanii mailingowej zabiera dużo więcej czasu niż stworzenie posta na Facebooku oraz wymaga specjalistycznego oprogramowania. Trudno takiej tezie zaprzeczyć, jednak w tej chwili rynek oferuje nam pełną gamę aplikacji i funkcji, które praktycznie wykonują za nas całą pracę. Przykładem jest FreshMail Designer, czyli intuicyjny kreator kampanii, który krok po kroku przeprowadzi Cię ,,za rękę” przez proces tworzenia newslettera, mailingu czy autorespondera. Dodatkowo jeśli napotkasz problem, zawsze możesz skontaktować się z konsultantem, który chętnie pomoże Ci go rozwiązać.

Kiedy zbierzesz już bazę odbiorców (nie zapominając oczywiście o zgodach na przetwarzanie danych osobowych), możesz dokładniej poznać swoich konsumentów i ich zainteresowania poprzez np. obserwację kliknięć w linki w newsletterze lub podczas zbierania informacji jeszcze w samym formularzu zapisu.  Tym sposobem lepiej dopasujesz temat oraz treść maila do ich oczekiwań. Dzięki takim zabiegom świadomie zbudujesz spersonalizowaną relację z klientem, która przełoży się na wzrost sprzedaży Twojego produktu bądź usług. 

Czy to się opłaca?

Argumentów będących ,,za” email marketingiem jako skutecznym środkiem komunikacji z odbiorcami nie brakuje, jednak czy opłaca się on finansowo? Według DMA średni zwrot z inwestycji, jaki przynosi wysyłka kampanii mailingowej, to 3800 proc. Oznacza to, że każda zainwestowana złotówka to 38 zł zysku dla firmy (źródło: https://www.emailmonday.com/dma-national-client-email-report-2015/). Dodatkowo koszt dotarcia do jednego odbiorcy jest zdecydowanie niższy niż w przypadku innych kanałów komunikacji. Wynosi on zwykle tym mniej, im większa jest Twoja baza. W przypadku list liczących kilka tysięcy odbiorców może on wynieść nawet mniej niż 1 grosz, co w innych mediach jest ciężkie do osiągnięcia. 

 

AUTOR:

Magdalena Tuszyńska - stażystka w Dziale Marketingu w firmie FreshMail oraz studentka socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje ją wszystko, co związane z branżą Public Relations oraz Influencer Marketingiem. Na co dzień również menadżerka znanej stylistki i youtuberki.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?