Motoryzacja

Samochód kształtuje wizerunek

fot. materiały prasowe

Jak cię widzą, tak cię piszą. Wprawdzie zdrowy rozsądek podpowiada, że przy firmowym aucie najważniejsze są koszty i walory użytkowe, ale doświadczenie podpowiada, że nie ma to, jak zrobić świetne wrażenie swoim samochodem. Sprawdzamy, w jaki sposób konkretne modele kształtują wizerunek biznesu. 

Jeśli najważniejszą przesłanką do wyboru danego modelu byłyby tylko tzw. całkowite koszty użytkowania, czyli popularne TCO, to najpewniej większość firm kupowałaby samochody kompaktowe z silnikiem Diesla, najczęściej w praktycznej wersji kombi. Tak jednak nie jest. W Polsce sprzedaje się przecież coraz więcej modeli klasy premium, których zadaniem przede wszystkim jest podkreślanie prestiżu: osoby lub firmy. Tylko w ciągu sześciu miesięcy tego roku w naszym kraju kupiono niemal 40 tys. aut klasy premium, takich jak BMW, Mercedes, Audi czy też Volvo albo Lexus. To samochody drogie, nawet gdy mowa o modelach popularnych segmentów, choćby miejskich SUV-ach czy pojazdach kompaktowych. Co ważne, udział takich marek z roku na rok rośnie, kosztem popularnych modeli.

Oznacza to, że dla wielu nabywców samochodów liczy się wizerunek, jaki wiąże się z daną marką i konkretnym modelem. I choć w badaniu opublikowanym przez Carefleet w minionym roku aż 93 proc. przedstawicieli firm sektora MSP podkreśla, że samochód to przede wszystkim narzędzie pracy, to jednak dla niemal połowy przedsiębiorców jest to także sposób na budowanie wizerunku firmy. Dlatego każdy z najważniejszych producentów samochodów klasy premium odnotowuje na naszym rynku dwucyfrowy wzrost sprzedaży, licząc rok do roku. 

Jakie wartości, takie auto

Oczywiście nadal bardzo ważny jest sposób finansowania firmowych zakupów, co podkreślają przedstawiciele firm, które od lat dbają w szczególności o klientów flotowych. Wskazują na to zresztą statystyki. Według danych firmy Samar za pierwsze sześć miesięcy 2019 r., niemal połowa zakupów firmowych realizowana jest z wykorzystaniem leasingu, a kolejne 18 proc. – za pośrednictwem firm zarządzających flotami. Korzystne rozliczanie wydatków na auto jest więc istotne. Okazuje się jednak, że bardzo często na równi z kosztami stawiane są te, pozornie, mniej merytoryczne cechy samochodu, czyli po prostu jego wygląd oraz wizerunek marki.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty