Handel

Dyskonty podbijają serca Polaków

fot. materiały prasowe

Wizerunek dyskontów w ostatnim czasie przeszedł olbrzymią metamorfozę. To już nie hale z tanimi produktami niskiej jakości, a nowoczesne sklepy z bogatym asortymentem dobrej klasy, który podbija serca Polaków.  Coraz częściej spotkać je można także w centrach handlowych, gdzie stanowią ważny element oferty.

Z roku na rok rośnie znaczenie dyskontów. Kilka lat temu kojarzone z produktami tanimi i gorszej klasy, dziś stają się konkurencją dla regularnych sklepów znanych marek. Ewolucję swojego wizerunku dyskonty wypracowały sukcesywnie zmieniając zarówno asortyment, poziom obsługi, jak i wystrój swoich sklepów. Obecnie są to przyjazne lokale ze zróżnicowanym asortymentem, nawet klasy premium, przeznaczonym dla każdego. W Polsce najwięcej jest sklepów należących do dyskontów sieci Biedronka i Lidl - na koniec ubiegłego roku było ich ponad 4 tysiące. Jednak uznaniem cieszą się nie tylko dyskonty spożywcze. Popularność na rynku zyskują także sieci wielobranżowe tj., KiK, czy Pepco.

- Na przestrzeni ostatnich lat dyskonty bardzo się zmieniły, co wpłynęło także na ich postrzeganie. Zmieniła się oferta pod względem jakościowym i ilościowym. Dziś proponowane są produkty lepszej jakości w przystępnej cenie. Asortyment jest także bardziej różnorodny i klienci mają do wyboru więcej produktów. Obecnie zakupy w nich robią przedstawiciele wszystkich klas społecznych - mówi Radosław Gadomski, Commercial Director, BOIG. 

- Wzrost zainteresowania dyskontami wpłynął także na ich ekspansję w centrach handlowych. Wcześniej dostępne były głównie w wolnostojących budynkach, na osiedlach i w pobliżu ulic handlowych. Dziś pojawiają się także w centrach i galeriach handlowych, gdzie stanowią doskonałe urozmaicenie oferty obiektu - dodaje R. Gadomski.

Dyskonty obecne są zarówno w galeriach, parkach, centrach handlowych, obiektach typu convenience, czy mixed-use. Dzięki temu znajdują się blisko swoich klientów, a konsumenci zyskują dostęp do szerokiej gamy atrakcyjnych produktów w jednym miejscu, bez konieczności oddzielnej wyprawy do kolejnego sklepu. Jednym z często spotykanych w centrach sklepów dyskontowych jest Pepco, europejska sieć oferująca odzież dla całej rodziny i produkty dla domu w niskich cenach. W Polsce marka rozwija się dynamicznie od kilkunastu lat i z roku na rok podwaja liczbę sklepów. Salony Pepco są już obecne m.in. w 6 z 11 obiektów należących do sieci Dekada - w Myślenicach, Malborku, Krakowie, Grójcu, Olsztynie i Nowym Targu 

- Wybór galerii handlowych, w tym obiektów należących do sieci Dekada, na lokalizacje naszych sklepów nie jest przypadkowy. Tutaj znajdujemy odpowiednią przestrzeń, która pozwala nam zachować wysoki standard sprzedażowo-ekspozycyjny, ale również gwarantuje sąsiedztwo innych punktów np. operatorów spożywczych, z którymi PEPCO doskonale się uzupełnia, tworząc kompleksową ofertę handlową - mówi Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco. 

Pepco to nie jedyny dyskont, który otwiera swoje sklepy w centrach handlowych. Ofertę Dekady Grójec tworzy 18 sklepów, z czego 4 to popularne dyskonty – Pepco, KiK, Takko Fashion i Biedronka. 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty