Handel

Primark otworzy pierwszy w Polsce sklep w warszawskiej Galerii Młociny

fot. materiały prasowe

Primark, międzynarodowa marka odzieżowa potwierdziła, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Warszawie, tworząc ponad 250 miejsc pracy. Primark podpisał umowę najmu w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach, której właścicielami są EPP oraz Echo Investment

EPP zarządza nowo otwartą inwestycją handlową, a spółka Echo Investment była odpowiedzialna za budowę i wynajem powierzchni.

Nowy sklep Primark zajmie 3 660 mkw. powierzchni handlowej na dwóch piętrach i będzie oferował kolekcje mody damskiej, męskiej i dziecięcej, w tym obuwie, akcesoria, a także bieliznę i wyposażenie domu. Przed ogłoszeniem daty otwarcia Primark we współpracy z Echo Investment dostosuje wynajętą przestrzeń do swoich potrzeb.

- Primark szukał odpowiedniego miejsca na swój pierwszy sklep w Polsce i bardzo cieszymy się, że otworzymy go w najnowszym centrum handlowym w Warszawie – powiedział Tom Meager, dyrektor ds. nieruchomości w Primark, komentując otwarcie nowego sklepu.

- Na wejście Primark do Polski patrzymy nie tylko przez pryzmat niewątpliwego sukcesu Galerii Młociny. To także bardzo dobra wiadomość dla całego rynku, który został doceniony przez dużego, międzynarodowego gracza z bardzo silną pozycją. Debiut odzieżowego giganta wysyła w świat komunikat, że polski rynek handlowy wciąż ma olbrzymi potencjał do przyjmowania nowych marek, a z drugiej strony, że dysponuje wysokiej jakości projektami o strategicznych lokalizacjach, nowoczesnymi, komfortowymi, z odpowiednim pozycjonowaniem i wysoką odwiedzalnością - powiedział Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za sektor handlowy.

- Wejście Primark do Polski to znakomita wiadomość zarówno dla rynku, jak i klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ta znana na całym świecie marka wybrała Galerię Młociny na swoją pierwszą lokalizację w kraju. Najnowocześniejsze centrum handlowe w Warszawie, którego spektakularna oferta gastronomiczna i rozrywkowa wpisuje się w najnowsze globalne trendy, zyska nową markę, której obecność jeszcze bardziej wzmocni i tak imponujące grono najemców. Wybór Galerii Młociny na miejsce polskiego debiutu Primark świadczy o unikalnej pozycji naszego obiektu na handlowej mapie Polski - powiedział Michał Świerczyński, członek zarządu EPP odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

Otwarta w maju tego roku Galeria Młociny zapewnia mieszkańcom Warszawy dostęp do ponad 240 sklepów oraz ofertę gastronomiczną. Dysponuje blisko 85 000 mkw. nowoczesnej powierzchni najmu, w tym 5 000 mkw. powierzchni biurowej i ponad 6 000 mkw. powierzchni restauracyjnej i rozrywkowej.

Od września Primark będzie szukać ponad 250 pracowników. W sklepie znajdą zatrudnienie m.in. dyrektorzy, sprzedawcy oraz kierownicy sali sprzedaży, magazynu i biura rozliczeń gotówkowych, a także specjaliści od merchandisingu wizualnego.

W zeszłym miesiącu Primark otworzył swój pierwszy sklep w Europie Środkowo-Wschodniej w słoweńskiej Lublanie. Firma ogłosiła także plany otwarcia sklepu w Czechach.

Primark to międzynarodowa marka odzieżowa. Firma założona w Dublinie w 1969 r. obecnie posiada ponad 370 sklepów i niemal 1,5 mln mkw. powierzchni handlowej w 12 krajach: Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech i Słowenii. Primark zatrudnia ponad 75 000 osób, a w ostatnim roku obrotowym (2017/18) otworzył 16 sklepów, stwarzając ponad 4 500 miejsc pracy.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty