Zarządzanie

Flota bez problemów

fot. materiały prasowe

Małe i średnie firmy nie potrzebują menedżerów floty, którzy zajmowaliby się tylko i wyłącznie obsługą samochodów. Tym bardziej że zarządzanie flotą stało się prostsze, dzięki technologiom oraz korzystniejszej niż kiedyś ofercie sprzedawców aut i firm finansujących zakup pojazdów.

Nawet niewielkie przedsiębiorstwa, by sprawnie funkcjonować, potrzebują zwykle kilku samochodów: osobowych, dostawczych oraz ciężarowych. Najczęściej – tak przynajmniej wynika ze statystyk – takie auta pozyskiwane są dzięki leasingowi. Ten sposób finansowania okazuje się najbardziej korzystny ze względu na przewidywalne koszty i możliwość relatywnie prostego odliczania rat leasingowych od podatków. Obecnie jednak oferty firm leasingowych nie tylko pozwalają sfinansować auto, ale też ułatwiają jego obsługę.

Wszystko w pakiecie

W małych firmach zwykle to sam właściciel decyduje o wyborze pojazdów, dobiera ich wyposażenie, a później na bieżąco nadzoruje sposób eksploatacji. Leasing, wraz z odpowiednimi dodatkami przypominający w zasadzie najem długoterminowy, może znacznie ułatwić korzystanie z auta, przenosząc część uciążliwych obowiązków z przedstawiciela firmy na sprzedawcę samochodu. To dlatego z roku na rok coraz większym powodzeniem cieszą się rozbudowane produkty finansowe, oferowane przez leasingowe firmy powiązane z producentami, jak choćby Volkswagen, Renault czy też Opel. Podobne oferty mają także inni leasingodawcy, w tym ci powiązani z dużymi bankami.

Czego można oczekiwać? Otóż leasingując samochód, szczególnie na podstawie umowy z tzw. dużą wartością wykupu (czyli płacimy relatywnie małe raty, ale na koniec zostaje do spłaty suma równa rynkowej wartości auta), możemy dobrać wiele opcji ułatwiających obsługę samochodu. Przede wszystkim w przypadku umów z firmami reprezentującymi producentów aut, można oczekiwać przydzielenia asystenta, który w wyznaczonej, autoryzowanej stacji obsługi będzie za nas rozwiązywał bieżące problemy. Niech to będzie zmiana opon na letnie i zimowe, wymiana płynów eksploatacyjnych, dokonywanie przeglądów okresowych czy też wykupienie ubezpieczenia oraz obsługa ewentualnej szkody komunikacyjnej. W tym przypadku to nie użytkownik (lub właściciel) auta ma pilnować wszelkich terminów i przebiegów – zrobi to przedstawiciel sprzedawcy. Mało tego! W niektórych przypadkach po auto przyjedzie przedstawiciel warsztatu, a później je odwiezie w wyznaczone miejsce. Można też spodziewać się pozostawienia samochodu zastępczego na czas naprawy lub przeglądu. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty