Marketing

7 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając call center

fot. Adobe Stock

Masz dobry produkt, ciekawe rozwiązanie i nie wiesz, czy spodoba się twoim klientom. Warto wtedy skorzystać z call center.

Dobre call center może pomóc nam sprzedać nasze produkty, poinformować o nas potencjalnych klientów, czy też pełnić funkcję naszej skrzynki kontaktowej, jeśli klienci chcą do nas dzwonić. Można call center stworzyć samemu – co kosztuje i wymaga sporej wiedzy i odpowiednich ludzi – ale też można poszukać firmy, która takie usługi oferuje. Jak ją wybrać?

Pierwsze pytanie, na które musimy w tym wypadku znaleźć odpowiedź, to jakie są nasze potrzeby. Wachlarz usług, które oferuje firma prowadząca call center, jest ogromny. Od kampanii outboundowej, czyli generującej tzw. leady i umawiające spotkania, poprzez usługi tzw. ocieplenia bazy, czyli przedzwonienia danej puli rekordów i zbadanie zainteresowania danym produktem, po usługi inboundowe, gdzie call center pełni funkcję np. naszej infolinii (wyjaśnienie co oznaczają wszystkie te pojęcia znajdziesz w ramce). Z reguły najczęściej najważniejsze są kampanie związane z pozyskiwaniem nowych klientów. I taka potrzeba pojawia się zazwyczaj.

Generalna zasada, o której powinniśmy pamiętać, jest taka, że zlecając naszą kampanię call center, oddajemy na zewnątrz możliwość budowania kampanii wizerunkowej naszej spółki. Z pełnymi tego konsekwencjami, jeśli więc wybierzemy źle, to nie tylko kampania będzie nieudana, ale może też ucierpieć wizerunek naszej firmy. Klient nie tylko nie zapozna się z naszym produktem, ale także będzie np. zirytowany źle przeprowadzoną czy natarczywą rozmową i te nieprzyjemne uczucia będzie kojarzył z twoją firmą.

Call center realizuje kampanię nie tylko na bazach indywidualnych, ale również biznesowych, właściwie więc służy każdemu klientowi. To od twoich potrzeb zależy grupa docelowa. Mimo że praca call center kojarzy się ze sprzedażą dla konsumentów indywidualnych, to w ostatnich latach bardzo prężnie rozwija się telemarketing B2B. Klienci sprzedają np. ubezpieczenia dla  firm, usługi leasingu pojazdów i maszyn czy faktoring.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty