Zarządzanie

Najstarsza linia lotnicza świata obchodzi 100-lecie istnienia

fot. materiały prasowe

 

W tym roku 100-lecie istnienia obchodzą linie lotnicze KLM. To najstarsza tego typu firma na świecie.

W ubiegłą sobotę, 29 czerwca, KLM – Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze, dokładnie na 100 dni przed swoją setną rocznicą powstania, uroczyście rozpoczęły obchody jubileuszu. Podczas wydarzenia, które miało miejsce na lotnisku Schiphol w Amsterdamie i które zgromadziło pracowników firmy, na czele z prezesem Pieterem Elbersem, partnerów firmy, minister transportu Holandii oraz dziennikarzy z całego świata – najstarsza linia na świecie postanowiła przede wszystkim skoncentrować uwagę całego świata na przyszłości lotnictwa cywilnego w kontekście klimatu i środowiska.

7 października 2019  KLM skończy 100 lat, jako pierwszy „stulatek” wśród linii lotniczych, która nadal działa pod swoją oryginalną nazwą.

Jak zadeklarowali jej przedstawicie, przemysł lotniczy jest odpowiedzialny za dwa do trzech procent emisji CO2 generowanej przez działalność człowieka na ziemi. Liczba ta rośnie, głównie ze względu na wzrost liczby ludności na świecie i fakt, że coraz więcej ludzi chce odkrywać świat i dla coraz większej liczby podróżowanie stało się osiągalne.

- W ciągu ostatnich stu lat duch przedsiębiorczości KLM i dążenie do innowacji odegrały ważną rolę w przemyśle lotniczym. Okrągły jubileusz jest okazją do potwierdzenia naszego zaangażowania w realizację ambicji KLM: aby stać się najbardziej dbałym o  klienta, innowacyjnym i wydajnym europejskim przewoźnikiem, którego cechuje silna determinacją, by sprostać wyzwaniom, które stoją przed nami na każdym etapie naszej działalności. Począwszy od dziś, będziemy zachęcać do współpracy naszą  konkurencję i dzielić się z nią doświadczeniem, narzędziami i wszystkim czego nauczyliśmy się na temat zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój w lotnictwie i troska o planetę to dziedzina, w której nie chcemy rywalizować, ale połączyć siły w dążeniu do wspólnego dobra. Od dziś oferujemy za darmo wszystkim innym liniom, opracowane przez nas narzędzie do kompensacji emisji CO2ZERO. W zamian zapraszamy linie do dialogu i dzielenia się z innymi swoimi najlepszymi praktykami na rzecz bardziej ekologicznego lotnictwa przyszłości - powiedział prezes KLM  Pieter Elbers.

Podobnie jak każda inna branża, lotnictwo musi zrobić wszystko, co możliwe, aby zminimalizować wpływ, jaki wywiera na środowisko naturalne, jednocześnie maksymalizując swój pozytywny wpływ na społeczeństwo.

W ramach inicjatywy „Fly responsibly” powstała strona internetowa, z której można się dowiedzieć, co KLM zrobił do tej pory i nad czym pracuje w kwestii zrównoważonego lotnictwa. Są to przede wszystkim prace nad dalszym wykorzystywaniem zrównoważonego paliwa lotniczego, które pozwala zmniejszyć emisję CO2 podczas każdego lotu aż o 85%. KLM był pierwszą linią lotniczą na świecie, która w 2011 roku wykonała pierwszy komercyjny lot na biopaliwie. Od tamtej pory linia z powodzeniem wykorzystuje biopaliwa i obecnie jest zaangażowana w tworzenie pierwszej w Europie fabryki produkującej zrównoważone paliwo lotnicze, która powstanie do 2022 roku w Holandii. Po drugie, tworząc program „KLM Corporate BioFuel Programme” KLM zaangażował partnerów w postaci wielkich korporacji oraz instytucji rządowych, aby gromadzić fundusze do pokrycia ciągle znacznej różnicy w cenie między paliwem zrównoważonym, a tradycyjnym paliwem kopalnym. Dzięki temu stosowanie biopaliw na większą skalę przez linie lotnicze może być ekonomicznie uzasadnione. Natomiast stworzony przez linię program CO2ZERO umożliwia klientom KLM skompensowanie CO2 wyemitowanego podczas ich podróży lotniczej, dzięki czemu przewoźnik może inwestować gromadzone darowizny na inicjatywy takie jak zalesianie. Na przykład od 2017 roku posadzono 500 hektarów lasów tropikalnych, które pozytywnie wpływają na bilans CO2 w atmosferze.

Poza tym KLM podejmuje inne, liczne działania w trosce o środowisko, takie jak odpowiednia gospodarka odpadami poprzez zaawansowaną segregację śmieci z pokładu i recykling, wymiana zasilanej silnikami diesla infrastruktury lotniskowej na przyjazne środowisku urządzenia na prąd, aż po wspólne prace z Uniwersytetem Technicznym w Delft nad samolotem przyszłości „V-Flying”.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?