Nowe Technologie

Zautomatyzowana reklama osobista

fot. Adobe Stock

 

 

 

Dobrze poprowadzona kampania programmatic sprawia, że zaangażowanie odbiorców przekazu potrafi być wielokrotnie silniejsze w porównaniu z tradycyjną reklamą online. To przekłada się na sprzedaż. 

Przy tradycyjnym podejściu do kampanii reklamowych w internecie reklamodawca dogaduje się „na piechotę” z wydawcami stron www: ustala warunki emisji danego filmu czy banera, przesyła stosowne materiały, a ci umieszczają je na określonych stronach i podstronach. Co prawda, zawsze może go w tym wyręczyć wynajęta agencja, wykorzystując swoje narzędzia, fachową wiedzę, relacje z wydawcami i logikę skali. Jednak w przypadku takich klasycznych kampanii liczy się raczej charakterystyka danej witryny, np. jej tematyka, zasięg. 

Tymczasem w zalewie promocji online i nie tylko coraz ważniejsza staje się charakterystyka tych, którzy tę witrynę odwiedzają. Im jest dokładniejsza, tym lepiej. Czyli nie tylko ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania i dochody, lecz także zainteresowania, aktualne potrzeby, tzw. intencje zakupowe czy też to, z czego częściej korzystają: z internetu w telefonie czy na desktopie. 

Dzięki tym informacjom można trafić do nich w silnie spersonalizowany sposób. Wtedy rośnie szansa, że nie zignorują danej reklamy, a co więcej – zachowają się zgodnie z tym, do czego ma ich ona skłonić, czyli dojdzie do tzw. konwersji. Potwierdza to choćby badanie zlecone przez firmę Sociomatic Labs, według którego większość ludzi (ponad 70 proc.) czuje się wręcz komfortowo, stykając się z reklamami dobrze dopasowanymi do ich potrzeb. Jeśli zaś tego dopasowania nie ma, zazwyczaj reagują obojętnością lub irytacją. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty