Zarządzanie

Technologia i dobrostan

fot. materiały prasowe

 

Nowoczesne rozwiązania technologiczne nie tylko pomagają sporo zaoszczędzić na kosztach użytkowania biura, lecz także lepiej zorganizować w nim pracę i bardzo poprawić jej komfort. Z korzyścią dla biznesu, pracowników i środowiska. 

To nie koszt użytkowania biura powinien znajdować się w centrum uwagi organizacji. Stanowi on, w zależności od różnych szacunków, jedynie od 10 do 20 proc. całkowitych kosztów pracowniczych. Dlatego nawet kilkunastoprocentowe oszczędności na kosztach biurowych przełożą się jedynie na śladową redukcję całościowych kosztów firmy. Znacznie ważniejsze jest zadbanie o dobrostan pracowników, których lepsza, bardziej wydajna i twórcza praca może przynieść bez porównania większe korzyści niż te uzyskane z oszczędności – mówi Karina Kreja, International Concept Manager & Workplace Expert w firmie meblowej Kinnarps. 

Dlatego tak ważne jest, by mądrze wdrażać i stosować nowe technologie, które mają zmniejszyć wydatki firmy czy usprawnić jej funkcjonowanie. – Na przykład źle wykorzystany monitoring biurowy w połączeniu z nieuzasadnionymi zmianami w stylu pracy, jak choćby wymuszone współdzielenie biurek, mogą przynieść efekt odwrotny od zamierzonego – przestrzega Karina Kreja. – W takim przypadku zastosowanie technologii w przestrzeni biurowej będzie odbierane jako nadmierna kontrola pracowników i raczej przyczyni się do wzrostu ich niezadowolenia, stając się źródłem stresu – dodaje. 

Pamiętając o tym, że technologie trzeba stosować inteligentnie, poznajmy interesujące przykłady rozwiązań, które zmieniają na lepsze oblicze polskich biur. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?