Handel

Od zera do milionera... w 19 dni. Tak wygląda polski e-commerce

fot. materiały prasowe

19 dni wystarczyło jednej z firm, by w 2018 roku zwiększyć sprzedaż od 0 do miliona złotych na platformie Allegro. 

Jak tłumaczył podczas kongresu Zdrowie i Uroda, Sport i Turystyka, Supermarket, Dziecko Francois Nuyts, CEO w Allegro, w 2018 r. 28 firm, które stworzyły nowe konta, w niecały rok osiągnęło obroty większe niż milion złotych. Najlepszej udało się to w zaledwie 19 dni. 

– Polski rynek handlu, w tym e-commerce, rośnie z każdym rokiem. W 2019 r. sprzedaż online zwiększy się o 13,3 proc. To tylko pokazuje, jak wiele można jeszcze osiągnąć. Uważam, że to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa przyczynią się do rozwoju zakupów online. Dlatego chcemy je wspierać w tym procesie – dodał Francois Nuyts.

Allegro działa od 20 lat i cały czas bardzo intensywnie się rozwija. Każdego miesiąca ponad 17 milionów klientów szuka na Allegro produktów, wpisując w tym czasie w wyszukiwarkę 1 mld 300 mln haseł. 72 proc. wszystkich internautów w Polsce uważa Allegro za swoje ulubione miejsce zakupów. Użytkownicy korzystają coraz częściej z urządzeń mobilnych: już 60% ruchu w serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych.

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tysięcy firm. W samym 2018 roku do tego grona dołączyło ich 16 tysięcy. – Rynek detaliczny  w Polsce jest wart  prawie 910 miliardów złotych, natomiast tylko 6,2 proc. to udziały rynku online. Allegro dzięki ścisłej współpracy z partnerami zajmuje bardzo wysokie 6. miejsce w Europie wśród wszystkich firm e-commerce’owych – podkreślała Dagmara Brzezińska, Market Segment Director Allegro.

 Mimo imponujących statystyk Polska jest na początku rozwoju e-commerce. Udział e-handlu w rynku detalicznym  nie jest jeszcze duży, wynosi jedynie kilka procent, natomiast w krajach Europy Zachodniej ten wskaźnik jest już dwucyfrowy. Dodatkowo należy się spodziewać, że coraz więcej Polaków będzie przechodzić od tradycyjnych zakupów do sieci. Powodem jest to, że w Internecie, a szczególnie na Allegro, klienci mają dostęp do ogromnego katalogu ofert w najlepszych cenach, a zakupy są bardzo wygodne. Mając to na względzie, serwis cały czas pracuje nad nowymi narzędziami wspierającymi sprzedaż, a także nad ulepszeniem tych istniejących.

– Allegro chce być najbardziej efektywną platformą sprzedaży zarówno dla sprzedających, jak i kupujących w polskim e-commerce. Zadaniem Allegro jest stworzenie wielu nowych narzędzi dla sprzedających, aby mogli oni w sposób bardziej efektywny, lepszy i szybszy docierać do 17 milionów klientów, którzy co miesiąc kupują na Allegro – mówił Damian Zapłata, Chef Commercial Officer w Allegro. – Partnerami Allegro są bardzo różne firmy, te rozpoczynające swoją przygodę z naszym serwisem i z e-commerce w ogóle, ale też mające wieloletnie doświadczenie w tym obszarze, jak również marki, z którymi bardzo dynamicznie rozwijamy naszą współpracę – podkreślał.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty