Finanse

R22 z międzynarodową ekspansją. Polska firma rośnie w siłę w Europie Centralnej

fot. Adobe Stock

 

Polska firma R22 kontynuuje międzynarodową ekspansję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa R22 podpisała umowę zakupu chorwackiej spółki Avalon, dzięki czemu zostanie wiceliderem chorwackiego rynku hostingu i domen z ponad 17 proc. udziałem. Finalizacja transakcji o wartości 1,8 mln euro planowana jest do końca lipca. 

Avalon jest wiceliderem chorwackiego rynku hostingu i domen. Firma osiąga ponad 800 tys. euro przychodów, co daje jej ponad 17 proc. udziału w rynku i mocną pozycję gracza numer dwa. Spółka obsługuje ponad 9 tys. klientów. R22 planuje sfinansować transakcję środkami dłużnymi, przy wsparciu Funduszu Ekspansji Zagranicznej FIZAN, zarządzanego przez PFR TFI.

- Wejście na rynek chorwacki to kolejny istotny krok w rozwoju R22 na arenie międzynarodowej i budowie pozycji regionalnego lidera. W tym i następnych latach chcemy wchodzić do kolejnych krajów. Celujemy w działalność na rynkach zamieszkałych przez 100 mln osób. – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. 

Avalon oferuje usługi hostingowe, sprzedaż i utrzymanie domen, serwery dedykowane, certyfikaty SSL oraz inne usługi dodatkowe. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej, w 2018 r. wypracowała ponad 800 tys. euro przychodów, osiągając około 25 proc. marży EBITDA i 15 proc. marży netto.

- Avalon ma silną pozycje na chorwackim rynku i zdywersyfikowaną bazę klientów. W oparciu o przejęte zasoby oraz nasze doświadczenie chcemy przeprowadzić proces konsolidacji chorwackiego rynku. Realizacja kolejnych transakcji możliwa jest w ciągu kilku kwartałów. – dodaje Jakub Dwernicki. 

Projekt konsolidacji rynków w krajach Europy Środkowo-Wschodniej stanowi powtórzenie działań Grupy na polskim rynku hostingu i domen. R22 posiada zespół dedykowany akwizycjom oraz integracji przejmowanych podmiotów.

R22 to technologiczna grupa świadcząca kompleksowe usługi w zakresie obecności firm w Internecie oraz automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. W III kwartale 2018/2019 roku finansowego (okres trzech miesięcy zakończony 31 marca 2019 r.) Grupa osiągnęła 37,3 mln zł przychodów i 10,0 mln zł znormalizowanej EBITDA – wzrost o odpowiednio 28 proc. r/r i 51 proc. r/r. Zysk netto wzrósł o 90 proc. i wyniósł 4,9 mln zł.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?