CSR

Cała wstecz z plastikiem

fot. materiały prasowe

Air France wypowiedziało wojnę plastikowym naczyniom na pokładach swoich samolotów. Do końca tego roku linie wycofają z użytku 210 milionów jednorazowych naczyń i sztućców z plastiku, który zostanie zastąpiony materiałem biodegradowalnym.

Podczas tegorocznego Światowego Dnia Ochrony Środowiska miał miejsce pierwszy, wolny od plastiku, lot na trasie Paryż-Detroit. Fakt, że linia zrezygnowała z jednorazowej, plastikowej zastawy oznacza, że tylko do końca tego roku, do śmieci NIE trafi 210 milionów zużytych kubków, sztućców, mieszadełek itp.

To koniec kariery plastikowych sztućców, kubków, mieszadeł itp. we francuskich samolotach. W tegoroczny Światowy Dzień Ochrony Środowiska, pasażerom lotu AF378 z Paryża do Detroit Air France po raz pierwszy zaoferował poczęstunek na biodegradowalnej zastawie, rezygnując tym samym z używania plastikowych, jednorazowych naczyń. Pokazowy „wolny od plastiku” lot Air France to początek nowej, proekologicznej polityki przewoźnika o całkowitym zastąpieniu naczyń wykonanych z plastiku – biodegradowalnymi zamiennikami, które spełniają najwyższe standardy linii w zakresie zdrowia i jakości. 

Do końca tego roku linia wyeliminuje 1300 ton plastiku jednorazowego użytku, co odpowiada:

• 100 milionom plastikowych kubków, które zastąpią kubki papierowe;

• 85 milionom plastikowych sztućców, które zostaną wymienione na produkty z biomasy i będą posiadały ekologiczne opakowanie;

• 25 milionom plastikowych mieszadełek, które będą teraz wykonane z drewna

Ponadto, od 2015 roku Air France nie oferuje swoim pasażerom plastikowych słomek do napojów, a od listopada ubiegłego roku jeden z dwóch posiłków na rejsach dalekiego zasięgu, jest podawany nie na tradycyjnej zastawie, ale w formie „na wynos” – w ekologicznej torbie "BON APPETIT".

Wspomniany pokazowy lot „bez plastiku” odbył się na pokładzie Boeinga 787-9 „Dreamliner”, który jest najnowszym nabytkiem we flocie Air France. Samolot nowej generacji, jakim jest Dreamliner, wyróżnia się na tle innych maszyn pod względem niższego o 20 proc. zużycia paliwa i znacznie mniejszą emisją hałasu. 

Ponadto, dzięki odpowiedniej optymalizacji trasy lotu w zależności od warunków pogodowych i masy samolotu, odpowiednio szkolona w technikach eko-pilotażu załoga może znacząco wpłynąć na ekonomiczne zużycia paliwa na poziomie około 2,7 litra na pasażera na 100 km. Air France szkoli swoich pilotów w tym zakresie, tym samym optymalizując koszty lotu, a także znacząco wpływając na redukcję emisji CO2. 

Air France zobowiązał się do bardzo konkretnych działań, aby zredukować swój negatywny wpływ na środowisko naturalne, a jednocześnie zaoferować swoim klientom odpowiedzialne podróże lotnicze. Aby sprostać temu wyzwaniu linie postawiły sobie trzy główne cele w odniesieniu do własnej działalności: zmniejszenie emisji CO2 i kompensacja śladu węglowego; redukcję, recykling i ponowne wykorzystanie odpadów oraz redukcję poziomu hałasu.

Dzięki podejmowanym przez Grupę Air France staraniom, już w zeszłym roku udało się osiągnąć cel postawiony na koniec 2020 roku, aby obniżyć emisję CO2 w przeliczeniu na jednego pasażera – o 20 proc. w porównaniu do roku 2011.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty