Life Style

Marka – od miłości do nienawiści

mat. prasowe

Z niektórymi wdajemy się w przelotne romanse, z innymi wiążemy na całe życie. Czasem nami manipulują, ale ostatecznie to my mamy nad nimi kontrolę, przekonuje Marcin Napiórkowski, socjolog i kulturoznawca, autor książki „Kod kapitalizmu. Jak Gwiezdne wojny, Coca-cola i Leo Messi kierują twoim życiem”.

Zdarzyło się panu zakochać w marce od pierwszego wejrzenia? 

Oczywiście! Każdy woli myśleć, że podejmuje decyzje w sposób racjonalny. Ale w rzeczywistości nikt z nas nie jest bezpieczny od czaru, jaki roztaczają marki. Nie uodporniłem się, nawet pisząc o tym książkę.

Widziałam, jakim pożądliwym wzrokiem patrzył pan na okładkę z reklamą Mazdy, kiedy pokazywałam panu ostatni numer „My Company Polska”. 

Historia z Mazdą jest następująca: Pewnego razu przeglądam media społecznościowe i widzę tekst o estetyce japońskiej. Klikam, bo kiedyś pisałem doktorat z estetyki i chętnie korzystam z okazji, żeby odświeżyć wiedzę w tym zakresie. Już po kilku akapitach orientuję się, że to wcale nie artykuł, tylko materiał sponsorowany, czyli w zasadzie reklama. Ale tekst na tyle interesujący, że doczytałem do końca. Od tamtej pory za każdym razem, gdy widziałem na ulicy Mazdę, przypominałem sobie: „Aha, to Kodo – dusza ruchu, sylwetka wzorowana na dzikich kotach i tradycyjne rzemiosło japońskie”. Co tu się wydarzyło? Opowieść marki zadziałała nawet wówczas, gdy podchodziłem do niej z negatywnym nastawieniem: „O rany, znowu chcą mi coś sprzedać”. 

Przymknął pan oko na fakt, że marka nabrała pana na pseudoinformacyjną treść?

W tym przypadku musiałem trochę przymknąć, ale wydaje mi się, że to jest ciekawy kierunek, w którym podąża coraz więcej marek. Przyszłość to dzielenie się wartościową wiedzą, tworzenie treści tak rzetelnych i interesujących, by klient sam chciał się z nimi zapoznać. W ten sposób budujemy z marką partnerską relację. 

Atrakcyjne marki, z którymi chcielibyśmy wejść w bliższą znajomość, potrafią wzbudzić zaufanie? 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty