Zarządzanie

Firmowe auta do miasta

mat. prasowe

Małe miejskie auto dla firmy powinno być oszczędne, funkcjonalne i pakowne. Takich narzędzi pracy na czterech kółkach jest na rynku bez liku.

Choć tradycyjne, miejskie samochody są od kilku lat w odwrocie, ponieważ rynek podbijają SUV-y, to jednak nadal znajdują wielu nabywców. W Polsce najmniejsze auta, jak choćby Škoda Citigo, to wprawdzie tylko niespełna 3 proc. rynku, ale już te nieco większe stanowią niemal 18 proc. rynku. Oznacza to, że tradycyjne samochody do miasta, mimo że coraz mniej popularne, nadal jednak stanowią ponad jedną piątą sprzedaży. To sporo. Oczywiście nie wszystkie spośród tych samochodów trafiają do firm, ale zważywszy, że w 2018 r. firmy odpowiadały za niemal  70 proc. sprzedaży, także i w tym segmencie dominują.

W mieście, gdy nie ma zbyt dużych potrzeb przewozowych można spokojnie postawić na najmniejsze modele. Jakie są ich zalety? Naprawdę łatwo jest zaparkować nawet tam, gdzie jest bardzo trudno o wolne miejsca, po drugie – są lekkie, więc mało palą. To z kolei obniża koszty eksploatacji. I na koniec cena: takie samochody są tanie, a więc i rata leasingowa nie będzie wysoka. W tym gronie liderem jest Toyota Aygo  – zgrabne autko z wnętrzem dla czworga i małym, 168-litrowym bagażnikiem. Jeśli jednak złożymy tylną kanapę, przestrzeni wystarczy, by Aygo mogło nawet pełnić funkcję samochodu dla kuriera – do dyspozycji mamy 780 litrów. Toyota może być autem 5-drzwiowym, więc dostęp do tylnej kanapy (albo powiększonej przestrzeni na pakunki) jest łatwy. Z najmniejszej Toyoty będzie też na pewno zadowolony handlowiec, który często odwiedza placówki w centrach dużych miast. Owszem, w odwodzie jest jeszcze Smart Fortwo, którego można nawet postawić w poprzek miejsca parkingowego, ale akurat ten model do tanich nie należy, a przestronność nie jest jego mocną stroną. Pod maską Aygo można mieć przy tym tylko jeden silnik: zaledwie litrowy, o mocy tylko 72 KM. Alternatywą dla Aygo w tym samym segmencie jest kilka innych, ciekawych modeli. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty