Marketing

Klient pępkiem świata

Adobe Stock

Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować  swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat.  A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.

Jedziesz autostradą. Dostajesz powiadomienie na smartfona, że niedługo będzie restauracja McDonald’s, a w niej atrakcyjne, chwilowe zniżki. Dowiadujesz się tego, bo zainstalowałeś aplikację tej sieci. Jeszcze musisz zatankować, więc podczas postoju składasz za pośrednictwem aplikacji zamówienie i wykorzystujesz rabat. Kiedy docierasz do restauracji, otrzymujesz kolejną zniżkę – na zestaw dla dzieci. Możesz ją pobrać online (firma dopasowała do ciebie ofertę, gdyż wie, gdzie aktualnie przebywasz, może analizować, co, kiedy i dla kogo w niej dotychczas kupowałeś). Zniżka się przyda, gdy znów zabierzesz pociechy do McDonald’sa, gdzie czasem bawią się w strefie „gym&fun”. Ostatnio wyprawiłeś tam również synowi urodziny. Wstawiłeś potem na profilu fastfoodowej sieci na Instagramie swoje zdjęcie, które wtedy zrobiłeś, co ucieszyło dzieciaki. Chciałeś się też dowiedzieć, czyją muzykę słychać w jej reklamach. Zapytałeś o to na jej fanpejdżu na Facebooku. Przedstawiciel firmy niezwłocznie ci odpowiedział, podając linka do Spotify, gdzie znalazłeś listę interesujących cię utworów.  

Takie historie to codzienność wielu klientów sieci McDonald’s, która stosuje tzw. omnichannel, uważany przez większość specjalistów za przyszłość marketingu i sprzedaży. Do tego robi to w sposób, który wskazuje się jako podręcznikowy przykład.

Omnichannel polega na tym, że dana firma dba, aby cały proces, który ostatecznie może doprowadzić kogoś do dokonania w niej zakupu, był w pełni spójny, bez względu na to, gdzie ten ktoś mógłby zetknąć się z jej marką czy produktami. Zarówno w świecie fizycznym, jak i cyfrowym, nieważne, czy chodzi o sprzedaż, czy reklamę. Marka po prostu ma być obecna tam, gdzie klient, i oferować mu to, czego ten właśnie oczekuje. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty