Raport: Private banking

Doradca robo, zdalny i szybki

fot. mat. prasowe, Adobe Stock

Zamożni klienci banków z dystansem podchodzą do nowoczesnych technologii. Do głosu dochodzi jednak nowe pokolenie, które potrzebuje innowacji.

Nowe aplikacje mobilne, narzędzia dla konsultantów czy projekty usprawniające komunikację – banki stawiają na rozwiązania technologiczne skoncentrowane na klientach private bankingu. – Ci zaś oczekują przede wszystkim zrozumienia ich potrzeb, selekcji informacji, ekspertyz, które pomogą im w podjęciu najlepszych możliwych decyzji – komentuje Piotr Wawrzyniak, dyrektor Departamentu Private Banking w Getin Noble Bank.

Wiele walut w jednym portfelu

Klienci bankowości prywatnej PKO Bank Polski jako pierwsi mogli korzystać z kantoru internetowego, który, razem z możliwością zdalnego zakładania rachunków walutowych i podłączania ich do karty debetowej, pozwala na rozliczanie transakcji dokonywanych w walutach obcych bez ponoszenia kosztów przewalutowania – dzięki wykorzystaniu funkcji karty wielowalutowej.

W ostatnich miesiącach swoją ofertę private bankingu rozwinął także pod tym względem BNP Paribas, wprowadzając nową kartę debetową Wealth Management Mastercard wydawaną do konta osobistego. Dokonywane nią transakcje są przewalutowywane po kursach  MasterCard obejmujących prawie 160 walut. 

Ważnym trendem jest również usprawnianie istniejących aplikacji. – Citi Handlowy proponuje najbardziej zamożnym klientom intuicyjną i bezpieczną bankowość online, panel inwestycyjny z dostępem do zagranicznych giełd oraz możliwość przepinania kart pomiędzy rachunkami walutowymi jednym kliknięciem – opisuje Piotr Święcik, szef Biura Doradztwa Inwestycyjnego Citi Handlowy.

Nowe narzędzia doradców

Wiele osób korzysta z serwisu transakcyjnego i aplikacji mobilnej do przeprowadzania operacji finansowych czy sprawdzania wykresów notowań aktywów. Jednak, jak zauważa Arkadiusz Stolarski, dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej w Banku Millennium, choć usługi bankowości elektronicznej są cenionym uzupełnieniem oferty bankowości prywatnej, dla klientów najważniejszy jest zawsze bezpośredni kontakt z doradcą.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty