Raport: Private banking

Portfele najgrubsze z grubych

O ile termin private banking zdążył się już w Polsce zadomowić, to wealth management wciąż może brzmieć obco. Zapewne dlatego, że tego typu usługa adresowana jest nadal do dość wąskiego grona bogaczy z najwyższej półki.

Na wstępie wyjaśnijmy więc, że chodzi o zarządzanie majątkiem obejmującym nie tylko płynne, ale też trwałe aktywa klienta. Oferta wealth managementu wykracza zatem znacznie poza tradycyjne usługi bankowe. Aby miała ekonomiczny sens – zarówno dla instytucji finansowej, jak i jej klienta – musi być adresowana do ludzi naprawdę bogatych, finansowej elity.

O jak majętne osoby chodzi? Aby to zobrazować, posłużymy się przykładem ING Banku Śląskiego, który ma propozycje dla bardzo różnej klienteli, w tym dla ludzi zamożnych. Ci z nich, którzy dysponują aktywami co najmniej na poziomie 150 tys. zł lub wpływami minimum 10 tys. zł miesięcznie, mogą liczyć na ofertę typu premium. Osoby, których aktywa sięgają 1 mln zł lub inwestycje mają co najmniej 200 tys. zł, są potencjalnymi klientami private bankingu. Taki majątek to wciąż zbyt mało, aby znaleźć się w elitarnym gronie klientów wealth managementu. Dla nich bank przewidział jeszcze wyższe progi: aktywa przekraczające 4 mln zł lub inwestycje, które wynoszą minimum 1 mln zł.

Private i wealth

Pomiędzy dwoma najwyższymi piętrami ofert banku  – private bankingiem i wealth managementem – są jednak i inne różnice. Chodzi przede wszystkim o doświadczenie i wiedzę ekspercką doradców, to, ilu klientów każdy z nich ma w portfelu.

– Po spełnieniu warunku segmentu wealth management klient otrzymuje opiekę najbardziej doświadczonych doradców w banku. Doradcy ING Wealth Management to osoby, które przeszły całą ścieżkę kariery doradczej w naszym banku: pracowały z klientami detalicznymi w oddziale, potem w private bankingu, aż w końcu zostały opiekunami najzamożniejszych klientów – mówi Jakub Bogusz, dyrektor Departamentu Bankowości Doradczej w ING Banku Śląskim.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty