Raport: Private banking

Śrubowanie jakości

Adobe Stock

Oferty bankowości prywatnej w Polsce coraz bardziej upodabniają się do siebie. Dziś walczy się o klienta nie tyle poszerzaniem wachlarza propozycji, ile jak najlepszą i jak najbardziej zindywidualizowaną obsługą w ramach tego, co już jest.

 Nie wiadomo dokładnie, ilu jest bogatych Polaków, bo zamożne osoby nie lubią się chwalić swoim majątkiem. Tym bardziej nie wiemy też, ilu z nich dysponuje kwotą wolnych środków wyższą niż 1 mln dol., będąc tzw. HNWI (High Net Worth Individuals) – naturalnymi klientami bankowości prywatnej. Choć w przypadku rodzimej, aby z niej skorzystać, wystarczy mieć 1 mln zł. 

Pozostają szacunki. Na przykład z raportu Global Wealth Databook wynika, że w 2017 r. było u nas prawie 62 tys. HNWI. Poza tym, jak pokazuje raport, stale ich przybywa. W 2015 r. było ich ok. 41 tys., a w 2016 już 57 tys.(choć za ten skok odpowiadały pewnie po części wahania kursu złotego). 

Z kolei Getin Noble Bank ocenia, że grupa docelowa private bankingu w Polsce liczy ponad 100 tys. osób. Oprócz tego jest jeszcze kilkaset tysięcy zamożnych obywateli w tzw. segmencie affluent, czyli dysponujących płynnym majątkiem rzędu od 200 tys. do 1 mln zł., którzy są z kolei naturalnymi adresatami personal bankingu. Na nich zresztą Noble ostatnio szczególnie się koncentruje. Ma ich ponad 30 tys. i zauważył, że duża ich część to potencjalni klienci private bankingu. – Dostrzegając potencjał tej grupy, która rośnie najbardziej dynamicznie, byliśmy jej w stanie zaoferować w szerokiej skali usługę bankowości osobistej na najwyższym poziomie, dostosowaną do potrzeb osób, które nie potrzebują jeszcze private bankingu, ale chcą już być obsługiwane w wyjątkowy sposób. Udostępniamy im także dodatkowe elementy, które obejmuje oferta Noble Private Banking – opowiada Piotr Wawrzyniak, dyrektor Departamentu Private Banking w Getin Noble Bank. I stwierdza, że ta strategia przynosi efekty, bo okazało się, że wiele z tych osób lokowało w Noble jedynie część swoich środków. – Bardziej atrakcyjna oferta sprawiła, że szybko zasilili grupę klientów naszej bankowości prywatnej – wyjaśnia.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty