Strategie

Jak się zarabia na prokrastynacji

fot. mat. prasowe, Adobe Stock

Oderwałeś się właśnie od pilnej pracy, by na smartfonie sprawdzić plotki? Firmy medialne robią wszystko, by takich momentów było jak najwięcej, bo na tym zarabiają.

W 2007 r. liczba widzów oglądających pliki wideo w Internecie odpowiadała analogicznej liczbie widzów przed telewizorami w ciągu dnia, co zainspirowało firmy rozrywkowe, do skupienia się na widzach online. Oddziały cyfrowe, takie jak „hub” New Line Cinema, „Station” oraz „Crackle”, należące do Sony, a także „Dotcomedy” NBC stworzyły materiały znajdujące się wyłącznie w Internecie. W tym samym czasie „New York Times„ zauważył, że pracownicy biurowi, zamiast rozmawiać z kolegami przy ekspresie do kawy, coraz częściej spędzają przerwy, oglądając w Internecie pliki wideo, grając w internetowe gry lub korzystają z portali społecznościowych. 

Firma Visible Measures, badająca rynek, zaobserwowała natężenia w ruchu na stronach internetowych podczas sześciogodzinnego okresu – od południa czasu wschodniego do trzeciej po południu czasu pacyficznego – kiedy pracownicy korzystali z Internetu podczas przerwy lunchowej. 

Dyrektorzy odpowiedzialni za zarządzanie treścią, tacy jak Carole Angelo, wiceprezydent ds. zarządzania treścią i rozwoju w NBC, potwierdzili, że studio dopasowało swoją treść i produkty w odpowiedzi na takie właśnie zachowania widzów. Skupienie się na konkretnej widowni w konkretnym czasie pozwoliło specjalistom opracować wzór i model biznesowy przenośnych ekranów. Wzrost liczby smartfonów sprawił, że przemysł rozrywkowy poświęcał coraz więcej uwagi internetowym odbiorcom znajdującym się w biurach.

Badanie przeprowadzone w 2015 r. przez Pew wskazało, że w Stanach Zjednoczonych smartfony ma 68 proc. osób dorosłych, w tym 86 proc. w wieku 18–29 lat oraz 83 proc. osób w wieku 30–49 lat. To właśnie te grupy wiekowe są najbardziej pożądane przez firmy reklamowe i rozrywkowe, a dotarcie do ich „momentów przejściowych” stało się strategią tworzenia platform i usług dla urządzeń przenośnych. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?