Strategie

5 pomysłów na wakacyjny biznes

fot. mat. prasowe

Lato to czas biznesowych żniw dla właścicieli biur podróży czy ośrodków wypoczynkowych mieszczących się w turystycznych miejscowościach. Jednak słoneczne miesiące pozwalają na rozkręcenie sezonowego biznesu także w dużych miastach. I co ważne przy niewielkich nakładach inwestycyjnych.

1. Wypożyczalnia kajaków

Przykładem takiego biznesu jest warszawska firma Kajak w Stolicy, którą od 2012 r. prowadzą Kamil Wojciechowski i Łukasz Kanownik. Kiedy zaczynali w ich pomysł nie wierzyli  nawet znajomi. – Pukali się w czoło, kiedy mówiliśmy, że chcemy wypożyczać kajaki i pływać po Wiśle. Wiele osób po prostu bało się do niej wchodzić, bo uważano,  że z jednej strony jest toksyczna i śmierdząca, a z drugiej głęboka i pełna wirów. To pierwsze zmieniła oczyszczalnia Czajka, dzięki której w rzece nie lokowano już ścieków z lewobrzeżnej Warszawy, a drugie okazało się mitem. W wielu miejscach jest tak płytko, że trzeba omijać mielizny – opowiada Kamil Wojciechowski. 

W stołecznej firmie można wypożyczyć kajaki i deski SUP. Cena ich wynajmu zależy od długości trasy i dnia tygodnia – drożej jest w weekendy i święta, kiedy  chętnych jest więcej. I tak: jeśli chcemy wypożyczyć  np. 2-osobowy kajak, to na krótkiej trasie Wawer–Śródmieście zapłacimy 80 zł. Koszt wypożyczenia nawet  7-osobowej deski to 240 zł. Na trasie jednodniowej np. Warszawa–Modlin, która trwa 7,5 godz. za 2-osobowy kajak zapłacimy 110 zł od poniedziałku do piątku i 130 zł w weekend lub święto. W ofercie firmy są też spływy 2- i 3-dniowe. W tym przypadku koszt wypożyczenia kajaka 1- lub 2-osobowego bądź deski to 70 zł za dobę, ale do tej opcji trzeba doliczyć koszt transportu  np. 190 zł na trasie z Warki lub 330 zł z Płocka.

– Nasi klienci to głównie osoby prywatne, także z zagranicy, ale nasze kajaki coraz częściej wypożyczają też szkoły na wycieczki, czy firmy, dla których organizujemy spływy kajakowe połączone z ogniskiem, cateringiem, czy dodatkowymi atrakcjami np. w postaci muzyki lub konkursów – mówi Wojciechowski. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty