Wydarzenia

Udział w Effie motywuje

O nagrody w konkursie marketingowym Effie Awards zabiega wiele agencji reklamowych i mediowych, a także ich klientów. I choć są dla nich bardzo ważne, to, jak zauważa Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, sam udział w tym konkursie potrafi być nawet ważniejszy. 

 

Prestiżowa statuetka Effie to oficjalne świadectwo, że agencja, która ją otrzymała, podąża w dobrym kierunku, oraz że potrafi być zarazem twórcza i realizować twarde, biznesowe cele swoich klientów. Świadectwo oficjalne, bo nagrodzona kampania, zanim została zgłoszona do konkursu, musiała już przecież wcześniej odnieść duży sukces.  -  Dla nas zeszłoroczna nagroda Effie to przede wszystkim potwierdzenie słuszności obranej drogi rozwoju agencji i podejścia towarzyszącego nam w codziennej pracy – zgadza się Tomasz Sąsiadek, dyrektor zarządzający Bluerank, która zdobyła srebro w kategorii „performance marketing/e-commerce” za kampanię „Liczby, nie domysły” dla biura podróży Rainbow. 

Sąsiadek ma na myśli podejście, które „poza optymalizacją realizowanych działań i ich stałym ulepszaniem”, skupia się także na „eksploracji szans, innowacji” i na szukaniu obszarów pozwalających na budowanie przez klientów przewagi konkurencyjnej”. Nie nazywa ich zresztą klientami, tylko „naszymi partnerami”. 

Według niego wygrana w konkursie oczywiście silnie motywuje tych, którzy pracowali przy zwycięskim projekcie, ale także wpływa na osoby zaangażowane, zgodnie z filozofią działania Bluerank, przy innych projektach agencji. – Mobilizuje je do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań wykraczających ponad standardowy zakres prac – wyjaśnia.

Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD i jednocześnie wielokrotny juror Effie, podkreśla z kolei, że uczestnictwo w konkursie kampanii, które stworzono w jego firmie, traktuje długofalowo – jako element jej kultury organizacyjnej. – Zgłoszenie kampanii jest wyróżnieniem dla zespołu pracującego dla danego klienta. Komunikujemy na zewnątrz, ale i do wewnątrz, profesjonalizm naszych pracowników, ich wysokie umiejętności – tłumaczy Bierzyński. Zwraca przy tym uwagę, że nagród do zdobycia jest stosunkowo niewiele, natomiast już sam udział w uznanym konkursie premiuje włożony wysiłek i w OMD jest traktowany jako nagroda oraz informacja zwrotna dla pracowników. Członkom wyróżnionego zespołu dodaje prestiżu. – Uczestnictwo w konkursach reklamowych motywuje nas do bardziej wytężonej pracy, co przekłada się na poziom naszych usług – mówi Bierzyński. – A w konsekwencji przekłada się na wzrost wartości naszych klientów i ich zadowolenie, i na wzrost wartości naszej agencji. 

Jeśli zgłoszona kampania zdobędzie na Effie statuetkę, to rzecz jasna tym lepiej. Można ten fakt przypomnieć, startując choćby w przetargach, pochwalić się, że agencja myśli o efektywności działań reklamowych klienta. – Jednak traktuję udział w Effie bardziej jako element strategicznego zarządzania firmą, niż zewnętrznego PR – zaznacza Bierzyński.

Jego zdaniem wygrana na Effie ma także duże znaczenie dla reklamodawców, a przede wszystkim dla ich działów marketingu, będąc potwierdzeniem ich profesjonalizmu. Jest także istotnym osiągnięciem zawodowym ich pracowników, wpływa na postrzeganie ich w firmie i w środowisku. To nie wszystko. – Taka wygrana pokazuje, że dana firma robi ciekawe rzeczy, że nie jest nudna, że można w niej budować swoją zawodową pozycję, co przyciąga do niej utalentowane osoby z zewnątrz – dodaje Bierzyński.

Z przedstawicielami świata reklamy zgadza się Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl. - Statuetki Effie są bardzo rozpoznawalnymi w branży i prestiżowymi nagrodami, których zdobycie rezonuje w szczególności w świecie marketingu oraz agencji reklamowych i mediowych – zauważa. –  Frisco, jako biznes e-grocery i stosunkowo młoda organizacja, działa w kategorii, która dopiero zyskuje skalę, a co za tym idzie –  nie jest postrzegana tak jak duże i uznane biznesy związane z handlem detalicznym. Do tej pory ten wizerunek „mniejszego brata” utrudniał nam pozyskiwanie najlepszych talentów z rynku w obszarze marketingu, digitalu czy e-commerce. Podobnie patrzyły na nas najlepsze agencje – bardziej jako na „wynalazek” niż na cennego klienta w portfolio – przypomina Michalski, który podkreśla, że zdobycie nagrody na Effie poniekąd „odczarowało” to postrzeganie jego firmy. - Nagle otoczenie spojrzało na nas, jako na dynamiczny, innowacyjny i ambitny zespół, który robi niestandardowe rzeczy. Co więcej, wyznacza nowe kierunki w branży retail i zdobywa najbardziej prestiżowe nagrody. Staliśmy się miejscem, gdzie najlepsi specjaliści i agencje, mając gigantyczną elastyczność działania, chcą realizować projekty, które są nowością nie tylko w Polsce ale i na świecie. Pracując z nami czy dla nas, chcą de facto zdobywać kolejne Effie. Między innymi dzięki ich kompetencjom i pomysłom stale rośniemy, po 30 proc. rocznie, i staliśmy niekwestionowanym liderem naszej kategorii. 

 

 

Effie Awards

Jest to najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na świecie, w którym docenia się skuteczność i efektywność przeprowadzonych kampanii i działań. W tym roku Effie Awards obchodzi w Polsce swoje 20-lecie. Nagrody są  przyznawane w 23 kategoriach. Wśród nich tegoroczną nowością jest „Positive change: PR-Led i Employer branding”. 12 kwietnia rozpoczął się nabór zgłoszeń do konkursu, który potrwa do 17 czerwca.  

 

Szczegóły: https://awards.effie.pl/ 

 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?