Logistyka

Bardziej swobodni jeźdźcy

mat. prasowe

Na outsourcingu transportu i magazynów firmy oszczędzają nawet 40 proc. kosztów. Poza tym mogą oferować lepsze terminy i warunki dostaw.

Poprawa koniunktury i rozwój e-commerce powodują, że polskie firmy produkcyjne i handlowe coraz więcej zadań logistycznych zlecają na zewnątrz. Ich korzyści z takiej kooperacji można by długo wymieniać, ale wśród najważniejszych jest ograniczenie wydatków, bo nie finansują już własnej logistyki. Różnicę na plus odczuwają szczególnie ci, którzy działają w sezonowych branżach. Do tego dochodzi poprawa płynności: nie ma już potrzeby zamrażać gotówki w flocie, magazynach, czy w systemach informatycznych służących do ich obsługi. Niebagatelne znaczenie, zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku pracy, ma także to, że nie trzeba zatrudniać pracowników, którzy zajmowaliby się spedycją czy transportem.

W sumie, w zależności od swojej wielkości i profilu, firma korzystająca z outsourcingu może  zaoszczędzić nawet 40 proc. ogólnych kosztów logistycznych.

Poza tym przedsiębiorstwa, dostosowując się do wymagań swych odbiorców, szukają rozwiązań, dzięki którym mogłyby zaoferować lepsze terminy i warunki dostaw. Często zapewnić to może tylko zewnętrzny usługodawca. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?