Logistyka

Bardziej swobodni jeźdźcy

mat. prasowe

Na outsourcingu transportu i magazynów firmy oszczędzają nawet 40 proc. kosztów. Poza tym mogą oferować lepsze terminy i warunki dostaw.

Poprawa koniunktury i rozwój e-commerce powodują, że polskie firmy produkcyjne i handlowe coraz więcej zadań logistycznych zlecają na zewnątrz. Ich korzyści z takiej kooperacji można by długo wymieniać, ale wśród najważniejszych jest ograniczenie wydatków, bo nie finansują już własnej logistyki. Różnicę na plus odczuwają szczególnie ci, którzy działają w sezonowych branżach. Do tego dochodzi poprawa płynności: nie ma już potrzeby zamrażać gotówki w flocie, magazynach, czy w systemach informatycznych służących do ich obsługi. Niebagatelne znaczenie, zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku pracy, ma także to, że nie trzeba zatrudniać pracowników, którzy zajmowaliby się spedycją czy transportem.

W sumie, w zależności od swojej wielkości i profilu, firma korzystająca z outsourcingu może  zaoszczędzić nawet 40 proc. ogólnych kosztów logistycznych.

Poza tym przedsiębiorstwa, dostosowując się do wymagań swych odbiorców, szukają rozwiązań, dzięki którym mogłyby zaoferować lepsze terminy i warunki dostaw. Często zapewnić to może tylko zewnętrzny usługodawca. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Nr 5 (44) MAJ 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty