Strategie

Magazyn mini, możliwości maxi

mat. prasowe

Raz biuro, raz magazyn, a jak trzeba to i showroom. Małe magazyny rosną jak grzyby po deszczu, razem z rynkiem e-commerce. Bo dla sklepu internetowego takie elastyczne biuro to idealne rozwiązanie.

Magazyn kojarzy się przede wszystkim z wielką, ciągnącą się setki metrów halą, w której przechowywane są tysiące produktów. To  tzw. big box, czyli duże centrum magazynowe. Istnieją również centra logistyczne typu cross dock, z których korzystają firmy transportowe i kurierskie. W ostatnich latach coraz jaśniejszą gwiazdą świecą budynki typu SBU – Small Business Unit.

Od wielkich magazynów różni je sporo. Zlokalizowane są zwykle w miastach, a ich powierzchnię możemy adaptować. Raz może być magazynem, raz biurem, a innym razem spełniać funkcję naszego showroomu. Takie magazyny odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu obsługi tzw. ostatniej mili, czyli procesu dostarczenia mniejszych przesyłek do klientów.

SBU stają się atrakcyjne także z innego względu.  – Małe magazyny rosną razem z rynkiem e-commerce. W Polsce te wzrosty są już od kilku lat dwucyfrowe i najwyższe w Europie. Ten rynek jest już tak dojrzały, że inne są wymagania e-sklepów – mówi Damian Kołata, analityk w dziale powierzchni przemysłowych i logistycznych w firmie doradczej Cushman & Wakefield.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?