TEMAT NUMERU

Jak zarażać ludzi ideami

mat. Prasowe

Żeby tworzyć wirusowe treści, trzeba znać kilka schematów, które podnoszą temperaturę naszych emocji. Zwykle jest to coś, co budzi lęk, gniew i frustrację. Najpierw jednak musi być interesujące.

Rady co do tworzenia zaraźliwych treści można ograniczyć do jednego zdania: zrób wszystko, żeby twoje treści były nowe i interesujące. Gdybym zostawił was tylko z tą radą, byłby to jednak srogi bieda-coaching. Na całe szczęście wiemy, co jest dla ludzi interesujące, ergo: jakie treści skupią uwagę i wzmocnią motywację, by się nimi dzielić dalej. 

Naszą uwagę zwraca wszystko, co jest szansą lub zagrożeniem. Szansa wzbudza radość i wzruszenie, zagrożenie – lęk, gniew, frustrację. Nic dziwnego, że wirusowe stają się treści „bekowe” i fake news o rzekomych atakach (oraz prawdziwe o prawdziwych atakach). To już wiesz – chodzi o temperaturę emocji, którą dana treść wywoła.

Naszą uwagę zwraca również to, co interesujące – nowe teorie, nowe wiadomości, nowe odkrycia, nowe ciekawostki. Przez dłuższy czas sądzono np., że wielkie teorie są wielkie, ponieważ są prawdziwe i przełomowe. Niekoniecznie. Są wielkie, bo są „interesujące”. Czynniki, które czynią je interesującymi skatalogował w latach 70. XX wieku  Murray S. Davis2.

Polska i jedno hasło

Cukier krzepi. Za te dwa słowa autor dostał 1 tys. dol. Ówczesne 10 tys. zł. 5 tys. zł za słowo. Słynny one-liner nie powstał przypadkiem. Stworzył go Melchior Wańkowicz, który został copywriterem, jeszcze zanim na poważnie zaczął parać się pisarstwem. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty