Marketing

Idzie wieść przez wieś

fot. East News

Jak się reklamować na wsi? Firmy wybierają głównie radio i telewizję, a to bardzo drogie rozwiązanie. Są tańsze oraz  lepsze sposoby. Na przykład marketing szeptany, promocja w lokalnych sklepach czy rozdawanie gadżetów.

Według GUS w 2017 r. na wsi żyło niemal 40 proc. Polaków – jesteśmy jednym z najmniej zurbanizowanych krajów w Europie. Ale firmy często wiejskiej klienteli nie doceniają w swych kampaniach promocyjnych. Zwłaszcza gdy ich budżet na marketing jest zbyt mały, by dotrzeć do niej za pomocą radia i telewizji. Tymczasem – jak zauważa Paweł Kępa, właściciel bloga Mała Wiejska Firma – jeśli chodzi o siłę nabywczą (zwiększoną jeszcze polityką 500 plus) i zachowania konsumenckie, różnice między miastem a wsią bardzo szybko się zacierają. – I tu, i tu mieszkają osoby mniej i bardziej przedsiębiorcze, mniej i bardziej wyedukowane czy świadome różnych spraw. 

Eliza Graff, właścicielka agencji reklamowej Cookies Media działającej przede wszystkim w branży rolniczej, także radzi reklamodawcom, by przestali się kierować stereotypami. – Trzeba odrzucić wizerunek mieszkańca wsi jako osoby niedbającej o siebie, niewyedukowanej czy nieobeznanej z technologiami – podkreśla. Bardziej świadome tej sytuacji firmy reklamowe przestają zresztą patrzeć tak bardzo na miejsce zamieszkania odbiorcy danej kampanii promocyjnej. Dużo ważniejsze są wielkość jego dochodów, wykształcenie czy nawyki konsumenckie, które dzięki internetowym narzędziom analitycznym można badać tak samo w odizolowanej osadzie (o ile jest podłączona do sieci), jak i w centrum Warszawy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty