Marketing

Pokaż się na żywo

fot. Adobe Stock

Nic nie przyciągnie klientów do twojej firmy tak jak transmisja na żywo w mediach społecznościowych. Tzw. lajfy budują więź z klientem, pokazują, że jesteśmy fachowcami i mamy po prostu fajną firmę. Bierz kamerę i nadawaj.

Lajfy dają małym graczom przewagę konkurencyjną nad dużymi firmami. – W wielkich organizacjach podjęcie decyzji o relacjach i transmisjach na żywo to czasochłonny proces trwający niekiedy parę miesięcy. Obejmuje kilka departamentów, a decyzja musi być akceptowana przez kolejne osoby. Mały przedsiębiorca w tym czasie może zrobić 30 materiałów wideo czy zdjęciowych i dotrzeć z tym, co oferuje, do wielu potencjalnych klientów – mówi Daniel Kędzierski, szef agencji FastTony zajmującej się tworzeniem kampanii marketingowych na Facebooku.

Kędzierski pomagał niedawno wypromować się przedsiębiorcy, który na początku zeszłego roku założył fryzjerskie atelier w Krakowie. – Próbował znaleźć klientów poprzez pozycjonowanie swojej strony www, ale nie dawało to dobrych rezultatów. Każdy może napisać na takiej stronie, że jest mistrzem fryzjerstwa, ale znacznie trudniej jest zdobyć zaufanie klienta i przekonać go, żeby do nas przyszedł – tłumaczy. 

Za jego radą przedsiębiorca zaczął pokazywać na swoim fanpejdżu na Face- booku transmisje na żywo z tego, jak strzyże klientów, opisując przy okazji, jakiego używa sprzętu i preparatów. Natomiast w relacjach fotograficznych prezentował wykonane przez siebie fryzury. Już po miesiącu zauważył, że wyraźnie przybyło mu klientów. Dzisiaj, aby się u niego ostrzyc, trzeba się zapisywać na cztery miesiące  naprzód. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty