Zarządzanie

Jak z pracownika zrobić promotora

fot. Adobe Stock

Zadowolony pracownik może się stać fantastyczną wizytówką firmy. Trzeba mu tylko do tego stworzyć warunki. Oto jak to zrobić.

Co się dzieje, gdy przedsiębiorstwo nie potrafi się przyjaźnić? – Jeśli chodzi o klientów, traci ich zaufanie i szansę na zbudowanie bliskości, która prowadzi do prawdziwego, przynoszącego obopólne korzyści partnerstwa – mówi Chris Duffy, znany brytyjski guru zarządzania, który uważa, że firmy mają do swych odbiorców zbyt „użytkowe” podejście. Nadmiernie się koncentrują na doraźnych celach i zyskach czy na przyciąganiu nowych klientów, zamiast zrobić wszystko, by zarabiać na lojalności już posiadanych. 

Tymczasem nadal obowiązuje zasada Pareto, że 20 proc. wiernych klientów odpowiada za 80 proc. przychodów przedsiębiorstwa. Kupują jego produkty i jeszcze zachęcają do tego innych. Tym większe ma to znaczenie, że przytłaczająca większość ludzi, zastanawiając się nad jakimś nabytkiem, sprawdza najpierw w sieci opinie na jego temat. Rekomendacje stały się potężną bronią w świecie przepełnionym podobnymi do siebie ofertami, promocjami i reklamami. A firmy, które umieją się przyjaźnić, wyraźnie się wyróżniają, jako godne zaufania i zarazem „fantastyczne w kontaktach”. Potrafią „wyhodować” swoich fanów, nawet jeśli większość współczesnych klientów ma tendencję do bycia tzw. motylami. 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty