E-commerce

Reklama dźwignią handlu

Fot. Shutterstock

To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia. 

Sklep z gotowymi produktami ma łatwiej niż ten oferujący usługi. Internauta musi tylko kliknąć w jego reklamę, wejść do niego i ewentualnie złożyć zamówienie. Odpada koszt (czyli czas i pieniądze), jaki trzeba ponieść, przekonując go w dalszym ciągu do zakupu czy tworząc dla niego indywidualną ofertę, jak to często bywa w przypadku biznesów usługowych. Ale na tym kończy się wszelka „łatwość”. Bo, po pierwsze, trzeba wiedzieć, do kogo dokładnie chcemy trafić ze swoją ofertą (a więc i marketingowym przekazem), co, jak już pisaliśmy w naszym cyklu, należy ustalić na etapie zakładania sklepu. W jakim wieku jest nasz odbiorca, gdzie mieszka, jakiej jest płci, jakie ma potrzeby, aspiracje, styl życia itd. Po drugie, powinniśmy precyzyjnie zdefiniować cel naszej kampanii. Może to być choćby wzrost o określony procent liczby powracających klientów czy sprzedaży w konkretnym czasie. Wszystko to ma wpływ na dobór tzw. kreacji i marketingowego przesłania, a także kanałów, poprzez które będziemy się kontaktować ze swoją grupą docelową. Kanałów, gdyż lepiej nie ograniczać się tylko do jednego. 

Po trzecie zaś, i o tym zwłaszcza piszemy w tym artykule, trzeba zdecydować, z jakich platform reklamowych będziemy korzystać i kiedy. Należy też mieć wiedzę na temat przygotowywania na nich samej kampanii, przy czym najlepiej sprawdzą się tu specjaliści. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty