Marketing

Wszystko o panu i pani

Fot. Shutterstock

W kampaniach marketingowych oraz w sprzedaży personalizacja nabrała ogromnego znaczenia. A skoro tak, nastały złote lata platform do zarządzania danymi konsumentów. 

Dzięki nim można szczegółowo poznać potrzeby konkretnych osób korzystających z internetu i bardziej precyzyjnie wyłuskać z ich grona najcenniejszych klientów, aby, stosownie do tej precyzji, polecać im swoją ofertę. 

W ostatnich latach rośnie zwłaszcza popularność platform DMP (Data Management Platforms). Gromadzą one i na bieżąco analizują dane o użytkownikach stron www czy aplikacji mobilnych, którzy są śledzeni w sieci przez program rejestrujący ich czynności. – Pozwala to na określenie tematyki, którą się dana osoba interesowała, jej „ścieżki pobytu” w konkretnym serwisie czy stron, które obejrzała – tłumaczy Robert Dębowski, lider ds. platformy cyfrowej w firmie SoftServe. – Te informacje możemy wykorzystać np. do spersonalizowania treści naszej strony www pod kątem wybranego internauty i zaproponowania mu usług czy produktów, których aktualnie potrzebuje, a nie wiedział, że są dostępne w naszej ofercie. 

Powinno to znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo, że nasza propozycja, czyli reklama, zostanie pozytywie odebrana i wywoła u jej dobrze sprofilowanego adresata oczekiwaną reakcję – przede wszystkim decyzję o zakupie. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty