Strategie

Mniejsi lubią dużych

Fot. Materiały prasowe

Polscy restauratorzy, właściciele pubów, barów, chętnie wiążą się umowami z dużymi, sprawdzonymi dostawcami. Im większy dostawca, tym ceny niższe, sprawniejsze procedury i oferty szyte na miarę. Trzeba jednak uważać, bo są haczyki. 

Restauratorzy mają o co walczyć: statystyczny Polak wydaje już na ich usługi ok. 98 zł miesięcznie, jak podaje GfK, i kwota ta nadal powinna iść w górę. Rosną jednak równocześnie wymagania klientów i konkurencja. Trafny wybór dostawców staje się więc dla polskich gastronomów kluczowy – od nich w dużym stopniu zależy bowiem poziom danej restauracji. Gdy kontrahenci są sprawdzeni, spada ryzyko większych jakościowych wpadek. 

Poza tym, żaden rozsądny lokal nie lubi być zmuszony zmieniać takich partnerów. Nawet jeśli na horyzoncie pojawia się ktoś tańszy. – W naszym przypadku, jeżeli chodzi o zamawianie towaru, współpraca ze stałymi, sprawdzonymi dostawcami przekłada się na oszczędności rzędu 20 proc., ponieważ zmiana dostawcy generuje zbędne koszty, związane zwłaszcza z tym, że potrzebny jest czas na dostosowanie się do naszych wymagań  – wyjaśnia Anna Kostrzoń, menedżerka w firmie Movin Restauracje, prowadzącej w Warszawie restaurację z kuchnią mołdawską.

Golonka? Zawsze taka sama!

Właśnie dlatego Bierhalle, ogólnopolska sieć 14 restauracji, odkąd powstała, czyli od 2005 r., współpracuje z poważnymi hurtownikami. Obecnie są to m.in. Farutex, Eurocash czy Janex. 

– O ile oferta Eurocash jest też dostępna u innych  dostawców, to już w przypadku Farutexu czy Janexu mamy do czynienia z towarem przygotowanym konkretnie pod nasze potrzeby i jednakowym dla wszystkich naszych lokali – mówi Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny Bierhalle. – To pozwala mieć pewność, że gość, któremu w Warszawie zasmakuje np. nasza golonka,  ten sam smak znajdzie u nas wszędzie, w Bydgoszczy  czy we Wrocławiu. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty