TEMAT NUMERU

Dziś ważna jest twórcza adaptacja

Marek Rak Wiceprezes ds. sprzedaży w Carlsberg Polska, fot. Michał Zagórny

Rola szefa sprzedaży zbytnio się nie zmieniła: realizuje plan co miesiąc, co kwartał, jest też przywódcą z wizją, strategią, priorytetami i taktyką – twierdzi Marek Rak. – To, co jest zupełnie inne niż kiedyś, to świat, z którym trzeba się zmierzyć.

W porównaniu z sytuacją sprzed kilkunastu lat zmieniła się dynamika tego świata i jego złożoność. Wzrosły wymagania klientów i konsumentów, którzy oczekują dziś zindywidualizowanego podejścia, innowacyjności i wygody. Inna jest też konkurencja.

– Rywalizacja pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży i wewnątrz nich jest bardzo duża, postępuje też konsolidacja: handel przeobraża się we franczyzy, sieci lokalne lub ogólnopolskie. Wszyscy oczekują wzrostu, koszty operacyjne są wysokie. Wywiera to silną presję na producentów, na ich marże i ceny – opowiada Marek Rak.

Do tych zmian muszą dostosować się szefowie sprzedaży.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty