Bankowość mobilna

Nest Bank gotowy na rewolucję

Fot. Materiały prasowe

Wprowadzając nową bankowość elektroniczną, Nest Bank, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął na taką skalę współpracę z fintechami. Zapowiada jednak, że to dopiero początek i zaprasza kolejne podmioty do współpracy.

Banki czeka rewolucja. Wszystko za sprawą PSD2, czyli unijnej dyrektywy o usługach płatniczych. Obliguje ona rynek bankowy do realizowania koncepcji otwartej bankowości, czyli dostosowania swoich systemów do zewnętrznych podmiotów. Pozwoli to m.in. na ich integrację z rozwiązaniami oferowanymi przez fintechy, a klienci będą mogli w jeszcze łatwiejszy i bardziej dostępny sposób korzystać z innowacyjnych usług.

W Polsce jako pierwszy na podmioty zewnętrzne otworzył się Nest Bank. Jeszcze przed wejściem w życie dyrektywy nawiązał współpracę z polskimi fintechami SkyCash, Finanteq oraz InteliWISE, udostępniając im swoją nową platformę już na etapie jej tworzenia.

Integracja ze SkyCash umożliwia dokonywanie płatności w aplikacji mobilnej firmy bezpośrednio z konta w Nest Banku – bez wcześniejszego zasilania zewnętrznego portfela. Z kolei moduł mCommerce udostępniony w bankowości mobilnej Nest Banku przez Finanteq pozwala m.in. na kupowanie biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe, płacenie za parking, zamawiane taksówek czy rezerwację hoteli. InteliWISE natomiast oferuje wykorzystanie swojej technologii przy integracji z Nest Bank API. Dzięki temu dowolny partner zewnętrzny banku może budować aplikacje potrafiące prowadzić swobodną konwersację z klientem. W przyszłości bank planuje też dać klientom możliwość bankowania opartego na sztucznej inteligencji na poziomie UX.

Nowa platforma

Z przygotowanej platformy mogą już korzystać nowi klienci banku, m.in. płacić telefonem z wykorzystaniem Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay, a niebawem będzie to również Blik. Mogą również dostosować nową wersję bankowości internetowej i mobilnej do swojego gustu, platforma pozwala bowiem na personalizowanie grafik czy tła aplikacji. Otrzymują też dopasowaną do siebie i spersonalizowaną z imienia i nazwiska ofertę produktową. Użyteczne powiadomienia o wpływach i obciążeniach konta ułatwią z kolei kontrolowanie wydatków, a możliwość wieloosobowego zatwierdzania transakcji, ustawiania wysokości ich limitów czy zarządzania uprawnieniami z pewnością docenią przedsiębiorcy.

Nowa platforma bankowości elektronicznej Nest Banku charakteryzuje się także ergonomią interfejsu. U podstaw jego prostoty i czytelności leży stworzona przez Google konwencja material design. Co ważne, platformę wyróżnia nowoczesna technologia React JS, SPA, dostosowanie do standardów Responsive Web Design, a z drugiej strony klasyka w podejściu do podstawowych elementów systemu, szanująca przyzwyczajenia użytkowników kreowane latami przez rynek.

Platforma Nest Banku została zbudowana zgodnie z architekturą RESTful, a wymiana danych odbywa się w formacie JSON. Dostęp do usług i autoryzacja żądań odbywa się w standardzie OAuth 2.0, który jest rekomendowany w wytycznych dyrektywy PSD2.

Zrobić bank razem

To jednak dopiero początek zmian, bowiem bank zapowiada już, że ma wiele pomysłów na rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Chodzi m.in. o rozwój nowych metod płatności czy rozwiązania wspierające rodziny i rodzinne firmy. Nest Bank planuje też udostępnić klientom innowacyjne funkcjonalności umożliwiające proste przenoszenie konta bankowego oraz wszystkich relacji z innych banków.

Bank chce również współpracować z kolejnymi podmiotami. W tym celu stworzył środowisko testowe dla nowych partnerów o nazwie Sandbox. Służy ono do integracji z zewnętrznymi serwisami i aplikacjami wraz z pełną dokumentacją wystawionych usług. Co ważne, jest ono dostępne za darmo dla wszystkich zainteresowanych współpracą z bankiem.

Jak można dołączyć? Najlepiej przez specjalną stronę internetową: nestapi.nestbank.pl. Znajdują się na niej zarówno dokumentacja, jak i niezbędne informacje organizacyjne. Dostępny jest również formularz, za pomocą którego można zgłosić chęć współpracy i otrzymać dostęp do Sandboxa.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty