TEMAT NUMERU

To sukces motywuje

Paweł Filipek Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie farmaceutycznej Heel Polska, fot. Michał Zagórny

Rynek farmaceutyczny zacieśnia się z powodu fuzji i przejęć, ubywa miejsc pracy, rośnie fluktuacja handlowców. – Przez to ich silna więź z szefem i identyfikacja z firmą stają się kluczowe dla uzyskiwania przez sprzedaż dobrych wyników – mówi Paweł Filipek.

Zaczynał 20 lat temu jako przedstawiciel naukowy w Glaxo (dziś GlaxoSmithKline). Awansował na menedżera produktu, potem na przedstawiciela regionalnego. W 2009 r. przeszedł do Heel Polska, producenta leków homeopatycznych, gdzie zarządza m.in. siecią przedstawicieli regionalnych. Pracę handlowca poznał na wskroś. Miał okazję zetknąć się z rynkiem szczepionek, leków na receptę i tych bez recepty. Zdobył dużą wiedzę nie tylko o biznesie, lecz także o ludziach.

Dziś, gdy wyzwania szefów sprzedaży tak się komplikują, łatwiej mu zmierzyć się z jednym z najważniejszych: motywowaniem handlowców. Prosta droga, czyli premie czy podwyżki, działa krótkoterminowo.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty