E-commerce

Pokaż to tak, aby sprzedać

Fot. Shutterstock

Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki. 

Pierwsze kroki mamy już za sobą: wybraliśmy domenę, usługę hostingową, platformę e-commerce, uporaliśmy się ze stworzeniem regulaminu, polityki prywatności, rozwiązaliśmy kwestię przyjmowania płatności. Teraz pora na zapełnianie naszego internetowego sklepu produktami – w przemyślany sposób. Od czego zacząć? Od stworzenia dla nich opisów. 

Aby opisy te były dobrej jakości, trzeba najpierw precyzyjnie ustalić, dla kogo mają powstawać. Postarajmy się dobrze zdefiniować grupę docelową danego produktu (lub całej naszej oferty). Po pierwsze, poznajmy jej styl życia, potrzeby, aspiracje i dążenia, czy też to, co jej w ich realizacji przeszkadza. A potem zastanówmy się: jaką zmianę chcemy wywołać w życiu klienta za pomocą tego produktu? Jakie niedogodności może on pomóc rozwiązać? To ważne, aby podać w opisie nie tylko parametry techniczne (dla wielu zresztą cokolwiek tajemnicze). Tekst przekonujący klienta do danego rozwiązania wywoła wrażenie, że doskonale wiemy, z jakimi problemami ten się zmaga i w jaki sposób nasz produkt może mu się przydać. Powiedzmy, że oferujemy wiertarkę. Możemy poinformować, do jakiego podłoża nadaje się dany model i do jakich celów klient może go wykorzystać, urządzając wnętrze. – Opisy nastawione na praktyczne zastosowania zawsze będą lepsze od tych, które przekazują jedynie podstawowe dane od producenta – zauważa Sam Davies, specjalista ds. content marketingu w firmie Sleeknote, oferującej internetowe usługi marketingowe. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty