Prawo i podatki

Sponsor daje, ale odbiera w podatku

Fot. Shutterstock

Sponsoring pozwala przedsiębiorcy zwiększyć jego rozpoznawalność na rynku, a jednocześnie obniżyć płacony podatek. Przy optymalnej umowie faktyczny koszt udzielonego wsparcia może być dla niego prawie o połowę niższy. 

Firma, która zostanie sponsorem klubu sportowego, zespołu muzycznego albo np. gminnego domu kultury może zyskać nie tylko dodatkową reklamę czy po prostu wdzięczność za przekazane wsparcie. Przemyślana umowa w optymalnych warunkach może przynieść także korzyści podatkowe – w przypadku zarówno podatku dochodowego, jak i VAT. 

Dwustronne zobowiązania

W ramach umowy o sponsoringu obie jej strony są zobowiązane do wzajemnych świadczeń. W przypadku sponsorowanego są to usługi reklamowe, obłożone podatkiem VAT przy zastosowaniu 23-procentowej stawki. Z kolei sponsor-przedsiębiorca może w zamian przekazać pieniądze lub rzeczy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 01/2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę