Prawo i podatki

Sponsor daje, ale odbiera w podatku

Fot. Shutterstock

Sponsoring pozwala przedsiębiorcy zwiększyć jego rozpoznawalność na rynku, a jednocześnie obniżyć płacony podatek. Przy optymalnej umowie faktyczny koszt udzielonego wsparcia może być dla niego prawie o połowę niższy. 

Firma, która zostanie sponsorem klubu sportowego, zespołu muzycznego albo np. gminnego domu kultury może zyskać nie tylko dodatkową reklamę czy po prostu wdzięczność za przekazane wsparcie. Przemyślana umowa w optymalnych warunkach może przynieść także korzyści podatkowe – w przypadku zarówno podatku dochodowego, jak i VAT. 

Dwustronne zobowiązania

W ramach umowy o sponsoringu obie jej strony są zobowiązane do wzajemnych świadczeń. W przypadku sponsorowanego są to usługi reklamowe, obłożone podatkiem VAT przy zastosowaniu 23-procentowej stawki. Z kolei sponsor-przedsiębiorca może w zamian przekazać pieniądze lub rzeczy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty