Motoryzacja

Floty mają się świetnie

Fot. Materiały prasowe

Mija właśnie kolejny bardzo dobry rok dla branży motoryzacyjnej, a osiągnięcie wyniku na poziomie przeszło 0,5 mln sprzedanych aut osobowych na pewno nie będzie żadnym problemem. Tyle że te rekordy  to przede wszystkim zasługa firm, które odpowiadają za ponad 70 proc. całej sprzedaży. 

Kiedyś w Polsce sprzedawano więcej aut niż obecnie, ale były to czasy tanich samochodów nabywanych przede wszystkim przez klientów indywidualnych. Okres, gdy na potęgę kupowaliśmy polonezy, daewoo tico czy fiaty seicento, to już historia. Dziś coraz więcej osób, decydując się na zmianę samochodu, nie kieruje się emocjami, ale podejmuje pragmatyczną decyzję. Trudno się jednak temu dziwić, skoro większość nabywców aut to firmy, w których samochody potrzebne są do pracy. Przy ich zakupie uwzględnia się wiele cech, które dla klientów indywidualnych nie są aż tak istotne. Każda z marek stara się zatem zaproponować swoim klientom modele, które idealnie wpasują się w potrzeby dużych flot utrzymywanych przez największe firmy, ale też chcą dopasować się do wymogów, jakie samochodom stawiają mniejsze przedsiębiorstwa, w tym te kilkuosobowe. 

Firmy są najważniejsze

Jak ważne zadanie stoi przed importerami samochodów, jasno pokazują statystyki. Według danych udostępnianych przez instytut Samar, w tym roku, od stycznia do października, firmy kupiły aż 319 353 auta, podczas gdy osoby fizyczne – 124 039. To stosunek 72 do 28 proc., a ponadto – jak zaznacza przedstawiciel Samaru w swoim komentarzu – w liczbie aut kupionych przez osoby fizyczne są zawarte jednoosobowe działalności gospodarcze. I jeszcze jedno: o ile flotowy rynek wzrósł w stosunku do 2017 r. o niemal 16 proc., o tyle ten obejmujący zakupy indywidualne – tylko o 3 proc. Jest więc, o co się bić. 

– Firmy odpowiadają za ok. 70 proc. naszej ogólnej sprzedaży, oczywiście są zatem dla nas główną grupą docelową – potwierdza Iwona Bartosik, menedżer sprzedaży flotowej Nissana w Polsce. – Ważna jest przy tym nie tylko liczba rejestracji, lecz również systematyczna i częstsza niż w przypadku klientów indywidualnych wymiana pojazdów. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty